אסון מירון | המפכ"ל שבתאי הבהיר: "אמשיך להוביל את המשטרה"

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי קיבל מכתב אזהרה מהוועדה הממלכתית לחקר אסון מירון ובאגרת לשוטרים הוא קובע כי אין בכוונתו להתפטר, "שעת המבחן בה אנו נמצאים מחייבת אותנו להמשיך בפעילות המשטרתית לטובת המדינה כולה"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 30/08/22 19:06 ג באלול התשפב

אסון מירון | המפכ"ל שבתאי הבהיר: "אמשיך להוביל את המשטרה"
קובי שבתאי מעיד בפני הוועדה , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

למעלה משנה חלפה מאז נספו 45 בני אדם באסון האזרחי הגדול ביותר בישראל, זאת במהלך ההילולה השנתית בקבר הרשב"י במירון. מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי, הגיב למכתבי ועדת החקירה הממלכתית, לפיה נשלחו הודעות אזהרה למעורבים שעלולים להיפגע. באיגרת ששלח לשוטרים הוא הבהיר כי אין בכוונתו להתפטר. 

"כבר עם קרות האסון אנו במשטרת ישראל ואני כעומד בראשה, קראנו להקמת ועדת חקירה בלתי תלויה והדגשנו כי נשתף איתה פעולה כדי שאירוע מהסוג הזה לא יחזור על עצמו במדינת ישראל", הוא אמר והוסיף כי המשטרה רואה חשיבות רבה בעבודתה של הוועדה. "שעת המבחן בה אנו נמצאים מחייבת אותנו להמשיך בפעילות המשטרתית לטובת המדינה כולה. יחד עם שותפיי בסגל הפיקוד הבכיר, אמשיך להוביל את משטרת ישראל בתקופה המורכבת הזו, בדרך להשגת היעדים במאבק בפשיעה ובמלחמה בטרור".

בין הבכירים שקיבלו מכתבי אזהרה ראש האופוזיציה, חבר הכנסת בנימין נתניהו, חבר הכנסת אמיר אוחנה, השר לביטחון הפנים לשעבר, המפכ"ל קובי שבתאי והרב שמואל רבינוביץ, יו"ר ועדת החמישה והממונה על המקומות הקדושים.

"אף ועדת חקירה ממלכתית לא שלחה מכתבי אזהרה למועמדים בבחירות"

ממפלגת הליכוד מסרו: "אנו משתתפים בכאבן הגדול של המשפחות. מאז הקמת המדינה אף ועדת חקירה ממלכתית לא שלחה מכתבי אזהרה למועמדים בבחירות בתקופת בחירות. מצער שוועדת החקירה שהוקמה ביוזמת ממשלת בנט-לפיד בחרה לעשות כן".