ברקע השיחות על הסכם הגרעין: צבא ארצות הברית תקף יעדים איראנים בסוריה

צבא ארצות הברית הגיב על ירי הרקטות של חמושים פרו איראניים בסוריה | גנץ המריא הלילה לארצות הברית כדי למנוע מארצות הברית לחתום על ההסכם: "ההסכם יפגע בביטחון העולמי והאזור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/08/22 07:29 כח באב התשפב

ברקע השיחות על הסכם הגרעין: צבא ארצות הברית תקף יעדים איראנים בסוריה
צילום: saeediex / Shutterstock.com

ברקע השיחות על הסכם הגרעין עם איראן, דווח הבוקר (ה') כי ארצות הברית תקפה יעדים פרו איראניים בסוריה בעקבות ירי רקטות על בסיסים אמריקאים. על פי אותם דיווחים, עשרה חמושים פרו איראנים נפגעו במתקפה.

לפנות בוקר המריא שר הביטחון, בני גנץ לארצות הברית כדי להעביר מסר ברור בנוגע לשיחות בין המעצמות לאיראן. "אני ממריא כעת לארה"ב לביקור חשוב מאוד. מטרת הביקור להעביר מסר ברור בנוגע למשא ומתן בין המעצמות לאיראן על הסכם הגרעין: הסכם שלא יחזיר את היכולות של איראן שנים אחורה ולא ישאיר אותה מוגבלת לשנים ארוכות קדימה – הוא הסכם שיפגע בביטחון העולמי והאזורי", אמר שר הביטחון.

לפיד: ישראל לא נגד כל הסכם, אנחנו נגד ההסכם הזה

ראש הממשלה, יאיר לפיד קיים אתמול (ד') תדרוך לכתבים זרים. בדבריו, ראש הממשלה הזהיר את מדינות המערב מפני חתימה על הסכם הגרעין עם איראן העלול לערער את היציבות במזרח התיכון.

"מה שמונח כרגע על השולחן הוא הסכם רע, שייתן לאיראן 100 מיליארד דולר לשנה, הכסף הזה לא יבנה בתי ספר ולא בתי חולים. אלה 100 מיליארד דולר לשנה שישמשו לערעור היציבות במזרח התיכון והפצת טרור ברחבי העולם", אמר לפיד.

צילום: קובי גדעון/ לע"מ

לפיד: ביידן קבע כי צריך למנוע איראן תהפוך למדינה גרעינית

ראש הממשלה הבהיר כי ההסכם הנוכחי הוא רע שיכול להוביל את איראן למדינה גרעינית. "ישראל לא נגד כל הסכם. אנחנו נגד ההסכם הזה, מפני שזה הסכם רע. מפני שאי אפשר לקבל אותו כמו שהוא כתוב עכשיו. בעינינו, הוא לא עומד בסטנדרטים שהנשיא ביידן קבע: למנוע מאיראן להפוך למדינה גרעינית", אמר לפיד.

בסיום דבריו, אמר ראש הממשלה כי "אנחנו מנהלים דיאלוג פתוח עם הממשל האמריקאי על כל הסוגיות שבמחלוקת. אני מעריך את הנכונות שלהם להקשיב ולעבוד יחד. ארה"ב הייתה ונשארה בעלת בריתנו הקרובה ביותר והנשיא ביידן הוא מטובי הידידים שהיו לישראל מעודה. הבהרנו לכולם: אם ייחתם ההסכם, הוא לא מחייב את ישראל. אנחנו נפעל כדי למנוע מאיראן להפוך למדינה גרעינית".