הסרסור בסוהרות | מיכל רוזין מודה: "כולם נורא מזועזעים - בסוף אנחנו נכשלנו"

ועדת משנה לענייני מודיעין של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת קיימה דיון בעקבות הגילויים האחרונים בפרשת הסרסור בסהורות. בסיום הדיון אמרה אמו של דני גונן ז"ל שנרצח לפני שבע שנים: "מחבל אונס חיילת והכול בחסות ובתמיכת מדינת ישראל"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 03/08/22 15:47 ו באב התשפב

הסרסור בסוהרות | מיכל רוזין מודה: "כולם נורא מזועזעים - בסוף אנחנו נכשלנו"
הדיון בכנסת היום, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעקבות הסיפור של הילה (שם בדוי) שחשפה בשבוע שעבר שהפכה לשפחת מין פרטית של מחבל ובעקבות הגילויים החדשים בפרשת הסרסור בסוהרות בכלא גלבוע, התכנסה היום (ד') ועדת משנה לענייני מודיעין של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת. נציגי שב"ס, שב"כ ונציגים ממשרדי הממשלה לוקחים חלק בדיון. 

"כולם נורא מזועזעים אבל בסוף אנחנו נכשלנו"

את סיום הדיון סגרה דבורה גונן, אמו של דני שנרצח לפני כשבע שנים ליד הישוב דולב: "מחבל מבצע פיגוע טרור בתוך הכלא ואונס חיילת – והכול בחסות ובתמיכת מדינת ישראל".

במהלך הדיון הלא פשוט התרעמו חברי כנסת על כי ניתן בכלל לשבץ חיילות צה"ל בשירות סדיר בבתי הכלא הביטחוניים. עורכת הדין של הסוהרות, קרן ברק, חשפה ואמרה כי שנה לאחר אונס החיילת, ניסה המחבל שתקף אותה לתקוף חיילת נוספת.

חברת הכנסת מהציונות הדתית אורית סטרוק אמרה בדיון כי המחבלים נמצאים במקום שבו הם שולטים בסוהרים. "ידינו הארוכה משיגה אותם ואז שמה אותם בקייטנת פינוקים. מה שקרה עם הסוהרות זה נורא ואיום, אבל כל מה שקורה שם זה נורא ואיום, הרבה מעבר לאירועים האלו".

קודם לדברי של סטרוק, חברת הכנסת ממרצ, מיכל רוזין, הודתה בכישלון הקואליציה בפרשה הקשה ובטיפול שלה: "אני מתביישת שבמשמרת שלנו דווקא האופוזיציה הציעה להקים ועדת חקירה פרלמנטרית, ואנחנו התחננו מול השר לביטחון הפנים להצביע בעד. הוא סירב בתוקף. לאחר מכן עלה הצו להארכת הצבה של חיילות בשירות שב"ס, וגם אז נעמדנו כמעט לבד מול השר הביטחון והשר לביטחון פנים ודרשו מאיתנו להתפשר. כולם נורא מזועזעים אבל בסוף אנחנו נכשלנו".

בר-לב: לי ניתן להפסיק שיבוץ חיילות בשב"ס

מוקדם יותר היום דחה השר לביטחון הפנים עמר בר-לב דחה את בקשתו של שר הביטחון בני גנץ לעצור את שיבוץ החיילות בשב"ס עם מחבלים, בטענה שניתן לעשות כך רק דרך שינוי החוק. 



בדבריו ציין בר-לב ציין דוח של צה''ל שפורסם בחודש מאי לפיו החיילות מרוצות מתנאי השירות בשב"ס. "הצוות התרשם שכלל המשרתים בשירות בתי הסוהר שבעי רצון משירותם ואף חשים גאווה בשירות אותו מבצעים. כך מרבית המשרתים הביעו נכונות להמשיך לשרת בשירות בתי הסוהר בקבע".

נזכיר כי במכתב אותו העביר לבר-לב בתחילת השבוע, כתב גנץ כי "אני סבור ששירות הכרוך בהתמודדות עם אסירים ביטחוניים, דורש הכשרה נאותה ומקיפה, והיכרות מעמיקה עם המסגרת של שירות בתי הסוהר. לדבריו, לכן "יש לשקול אם תפקיד זה ראוי שיבוצע על ידי משרתי חובה, שהוקצו מחוץ לסד"כ צה"ל. כמו כן, יש לבחון באילו תנאים ניתן לקיים שירות כזה, ומהם התנאים לשמור על ביטחונם ושלומם הפיזי".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן