שב"ס סירב להכניס את חברת הכנסת הסרוגה לביקור בכלא ניצן

חברת הכנסת הגיעה היום לביקור בכלא ניצן אך אנשי שב"ס מנעו את כניסתה | במכתב לשר לביטחון הפנים כתבה: "חברי הכנסת הערבים קיבלו את ברכתך לבקר מחבלים בבתי הסוהר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/08/22 14:51 ו באב התשפב

שב"ס סירב להכניס את חברת הכנסת הסרוגה לביקור בכלא ניצן
כלא ניצן, צילום: Flash90

הבוקר (ד') הגיעה חברת הכנסת מיכל וולדיגר (הציונות הדתית) לביקור שתואם מראש, במרחב בית המעצר ניצן-מגן, אך כוחות שב"ס סירבו לאפשר לה להיכנס למתקן הכליאה.

לטענת וולדיגר, היא מנסה לתאם את הביקור כבר מחודש מרץ ואף קיבלה את תמיכתו של יו״ר הכנסת ויועמ״שית הכנסת שהעירו לשר לביטחון הפנים שעליו לאפשר את הסיור. על פי חוות הדעת של יועמ"שית הכנסת אין כלל צורך בתיאום והחברי הכנסת רשאים להגיע לביקורי פתע ועל כוחות שב"ס לאפשר להם להכנס. 

וולדיגר בכניסה לכלא ניצן

וולדיגר בכניסה לכלא ניצן צילום: דוברות

חה"כ וולדיגר: "מפחיד אותי לחשוב מה מסתירים שם מאחורי החומות"

לאחר שניסיונותיה לתאם ביקורים בכלא ניצן עלו בתוהו כתבה וולדיגר לשר הבט"פ: "עד כה המתנתי לתיאומים מול משרדך ולא זכיתי לכל מענה שהוא. משכך, ובמיוחד לאור הנוהל החדש, לפיו חברי הכנסת הערבים קיבלו את ברכתך לבקר מחבלים בבתי הסוהר, אינני רואה כל סיבה להמתין יותר. השר יסכים איתי שאין זה ראוי לעשות איפה ואיפה". פנייתה של וולדיגר נשאה פרי ותואם לה ביקור להיום אך כשהגיעה לשערי בית הכלא סורבה להיכנס כאמור.

ח״כ מיכל וולדיגר מסרה בתגובה למקרה: "מפחיד אותי לחשוב מה מסתירים שם מאחורי החומות. תנאי הכליאה של אנשים 'שקופים' שאף אחד לא בודק אם הם ראויים. זו חובתי לבדוק זאת אך השב״ס מונע זאת בחוסר תום לב. אני אמשיך להאבק על זכויותיהם של כל אזרחי ישראל, גם אלו שנמצאים בחצר האחורית".

צפו בדבריה של וולדיגר בכניסה לכלא ניצן: