גנץ הודיע: אוסר על שהיית חיילות במחיצת אסירים ביטחוניים

בעקבות החשד למקרה אונס של סוהרת על ידי אסיר ביטחוני, הורה שר הביטחון לשר לביטחון הפנים לאסור מידית על משרתות חובה בשב"ס לשהות במחיצת אסירים ביטחוניים: "יש לשקול האם תפקיד זה ראוי שיבוצע על ידי משרתי חובה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/08/22 21:29 ד באב התשפב

גנץ הודיע: אוסר על שהיית חיילות במחיצת אסירים ביטחוניים
גנץ, צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

בעקבות החשד למקרה אונס של חיילת ששירתה בכלא חרמון על ידי אסיר ביטחוני, שלח הערב (ב') שר הביטחון בני גנץ מכתב לשר לביטחון פנים עמר בר-לב ובו דרישה לאסור מידית על משרתות חובה בשב״ס לשהות במחיצת אסירים ביטחוניים, זאת עד לבירור מעמיק ויסודי של החשדות ושל אופי השירות.

בנוסף, שר הביטחון ציין במכתבו כי בכוונתו לבחון מחדש את המשך הקצאת משרתות ומשרתי החובה בשירות בתי הסוהר, כל זמן שתפקידם כולל התמודדות ישירה עם אסירים ביטחוניים. "אני סבור ששירות הכרוך בהתמודדות עם אסירים ביטחוניים, דורש הכשרה נאותה ומקיפה, והיכרות מעמיקה עם המסגרת של שירות בתי הסוהר, ועל כן יש לשקול האם תפקיד זה ראוי שיבוצע על ידי משרתי חובה, שהוקצו מחוץ לסד"כ צה"ל. כמו כן, יש לבחון באילו תנאים ניתן לקיים שירות כזה, ומהם התנאים לשמור על ביטחונם ושלומם הפיסי".

עמר בר-לב

עמר בר-לב צילום: Meir Vaknin/Flash90

שר הביטחון: "מחויבים לעשות כל שניתן בכדי להבטיח את ביטחונם האישי של כלל המשרתים"

שר הביטחון דרש מהשר לביטחון הפנים "לאסור מיידית" על משרתות החובה בשירות בתי הסוהר לשהות במחיצת אסירים ביטחוניים, וזאת עד שיערך בירור מקיף ויסודי של הנושא. עוד הוסיף שר הביטחון כי בכוונתו לבחון מחדש את המשך הקצאת משרתות ומשרתי החובה לשירות בתי הסוהר, בהינתן שתפקידם הינו להתמודד באופן ישיר עם אסירים ביטחוניים.

"אנו מחויבים לפעול יחד ולעשות כל שניתן בכדי להבטיח את ביטחונם האישי של כלל המשרתות והמשרתים באשר הם. בהתאם לכך, הנחיתי את הגורמים המקצועיים במשרד הביטחון ובצה"ל לבחון, ביחד עם גורמי המשרד לביטחון פנים, את הצו המאפשר הקצאת משרתי חובה בשירות בתי הסוהר", סיכם גנץ.