חיילת ששירתה בכלא גלבוע חושפת: הפכתי לשפחת המין הפרטית של מחבל

לאחר שבתחילת השבוע נפתחה מחדש פרשת הסרסור בסוהרות בכלא גלבוע, חושפת חיילת נוספת ששירתה במתקן הכליאה כי גם היא נפלה היא קורבן להתעללות מינית מצד אסיר ביטחוני: "כולם ידעו. כולם שתקו. כולם פחדו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/07/22 14:36 כט בתמוז התשפב

חיילת ששירתה בכלא גלבוע חושפת: הפכתי לשפחת המין הפרטית של מחבל
כלא גלבוע, ארכיון, צילום: פלאש 90

פרשת הסרסור בסוהרות: בתחילת השבוע התיר בית המשפט לפרסם כי בעקבות פתיחת חקירה מחדש בתיק הסוהרות מכלא גלבוע, נבדק חשד שאסיר ביטחוני ביצע עבירות מין חמורות בסוהרות. על פרטי החקירה הוטל צו איסור פרסום. היום (ה') פונה הילה (שם בדוי) חיילת ששירתה כסוהרת בכלא גלבוע, וחושפת את סיפור ניצולה המיני על ידי אסיר ביטחוני ואת מצבה הנפשי הקשה.

מחבל פלסטינאי עם דם על הידיים שולט בקציני כלא גלבוע

החיילת מתארת מצב אבסורדי בו אסיר בטחוני "שולט" בכלא גלבוע: "הוצבתי בכלא גלבוע, שם כלואים המסוכנים שבמחבלים, שם גיליתי לתדהמתי שיש ״מפקד״ שהוא מחבל פלסטינאי עם דם על הידיים אשר שלט בכל הקצינים ואנשי הסגל שנשמעו לו וביצעו את 'פקודותיו' בלי שום ויכוח".

היא ממשיכה ומתארת כי אותו אסיר ביטחוני הסתובב בחופשיות ברחבי הכלא כשהוא אינו אזוק, ולדבריה: "שלח את ידיו המזוהמות ונגע בגופן של חיילות באין מפריע. כולם ידעו. כולם שתקו. כולם פחדו. כולם 'עבדו' אצלו".

כלא גלבוע

כלא גלבוע צילום: פלאש 90

אין לקבל את בקשת המחבל לאסור את פרסום שמו

החיילת יוצאת נגד בקשת האסיר הביטחוני לאסור את פרסום שמו "כולם יודעים את שמו והבן בליעל הזה מבקש מבית המשפט שזהותו תוסתר. הוא יודע מדוע, הוא יודע היטב מה עושים בבתי הכלא לאנסים! אקרא לו מ.ע, אלו ראשי התיבות של שמו. הלוואי שלא הייתי פוגשת אותו לעולם. חשבתי שיש לי כוח, שאתרום למדינה אבל בסופו של השירות הצבאי שלי, הפכתי אני להיות אסירה, שיפחת המין הפרטית של מ.ע".

החיילת ממשיכה ומפנה אצבע מאשימה כלפי מפקדיה שאפשרו את המחדל: "המפקדים שלי, חברי הסגל שלי, שחשבתי שהם אמורים לשמור עלי, מסרו אותי לידיו של אותו מחבל (מ.ע) הם דאגו שאשאר איתו לבד, בניגוד לנהלים הברורים בכדי שהוא יוכל לפגוע בי באכזריות ולהתעלל בי מינית שוב ושוב, ולא רק בי, גם בעוד חיילות סוהרות רבות. כולם סייעו, כולם ידעו, כולם שתקו וכולם היו חלק ממסע ההתעללות האכזרי הזה".

צילום: shutterstock

החיילת דורשת שתוקם ועדת חקירה ומבקשת עזרה במימון הטיפול הנפשי

בעקבות המקרה דורשת החיילת שתוקם ועדת חקירה בלתי תלויה. היא מוסיפה ומתארת כי מאז שהשתחררה מצה"ל סבלה מהתמוטטות עצבים ורק לאחרונה פנתה לטיפול נפשי אינטנסיבי שעלותו גבוה מאוד ולכן פנתה לקמפיין מימון המונים ומבקשת את עזרת הציבור: "מצבי הנפשי אינו מאפשר לי לצאת לעבודה. אין בי את הכוחות הנפשיים הדרושים לאדם 'רגיל' כדי לצאת מהמיטה בבוקר ליום שיגרתי, מועיל ומספק".