מיקי לוי איחל רפואה שלמה לחבר הכנסת מש"ס: הוא ביקש לעשות חסד גדול

משה ארבל מש"ס ביקש לתרום כליה אולם במסגרת הבדיקות המקדימות שבוצעו לקראת ניתוח התרומה, התגלה בגופו ממצא חריג בכליות. יו"ר הכנסת איחל רפואה שלמה: "בחירתו להתחיל בתהליך של תרומת כליה באופן אלטרואיסטי היא חסד גדול"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/07/22 12:44 ז בתמוז התשפב

מיקי לוי איחל רפואה שלמה לחבר הכנסת מש"ס: הוא ביקש לעשות חסד גדול
מיקי לוי, מאחל רפואה שלמה, צילום: Flash90

רפואה שלמה. חבר הכנסת משה ארבל מש"ס ביקש להתחיל בהליך תרומת כליה אלטרואיסיטי, על מנת להעניק חיים בדמות תרומת איברים למי שזקוק לכך. אולם, במסגרת בדיקות מקדימות שביצע ארבל לקראת ניתוח התרומה, התגלה בגופו ממצא חריג בכליות. חבר הכנסת מש"ס עבר הליך רפואי שבמהלכו הוסר בהצלחה הממצא שהתגלה.

יו"ר הכנסת מיקי לוי, על אף המחלוקות הפוליטיות גילה אנושיות רבה ואיחל לארבל רפואה שלמה: "אני מבקש לאחל לחבר הכנסת משה ארבל החלמה מהירה. בחירתו להתחיל בתהליך של תרומת כליה באופן אלטרואיסטי היא חסד גדול".

"אני מודה לציבור על ההתעניינות בשלומי"

אמש כתב ארבל: "ישראל היא מעצמה של חסד ומקום ראשון בעולם בתרומות הכליה", אמר ארבל, "בורא עולם זיכה אותי לבקש להצטרף למערך ההתנדבותי המדהים הזה שהביא למעשה לגילוי המוקדם ולהחלמתי המהירה. אני מודה לציבור על ההתעניינות בשלומי ומבקש למסור כי אני חש בטוב ומודה לרופאים על הטיפול המהיר". 

בשנה שעברה נקבע שיא מרגש במיוחד בישראל, עם תרומת הכליה האלטרואיסטית ה-1,000 במספר. על פי נתוני נותני התרמות הכליה בישראל, החלוקה המגדרית היא שני שליש מהתורמים הם גברים ושליש הן נשים. בעליה העיסוק בהוראה וחינוך הם התורמים הגדולים ביותר, 40% מכלל התורמים הם אנשי חינוך. הרשות המקומית התורמת ביותר בארץ היא מועצה אזורית הר חברון עם יותר מ־3.5 תורמי כליה לאלף תושבים.