לראשונה בארץ: רופא כליות התנדב ותרם כליה למושתל

ד"ר אהרון בלוך, נפרולוג מבית החולים הדסה עין כרם ובעלה של ראש העיר בית שמש, תרם כליה לאישה שלא הכיר. "תרומת כליה על ידי נפרולוג היא מעשה מאד מחייב וחינוכי במיוחד"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 02/05/21 13:31 כ באייר התשפא

לראשונה בארץ: רופא כליות התנדב ותרם כליה למושתל
ד"ר אהרון בלוך יחד עם המושתלת נעמי שקד מונדר, צילום: באדיבות המשפחה

ד"ר אהרון בלוך, נפרולוג מבית החולים הדסה עין כרם ובעלה של ראש העיר בית שמש ד"ר עליזה בלוך, תרם כליה לאישה שלא הכיר. ד"ר בלוך החליט לתרום כליה בלילה שהוא בעצמו נאלץ להודיע על פטירתו של הרב ישעיהו הבר, מייסד עמותת "מתנת חיים", בו טיפל בעת מילוי תפקידו.

את הניתוח ביצעו קולגות של ד"ר בלוך בבית החולים הדסה עין כרם. התרומה של ד"ר בלוך היא הראשונה בארץ שבה רופא כליות מתנדב בעצמו לתרום כליה למושתל.

ד"ר בלוך ורעייתו ראש העיר, יחד עם ד"ר עבד חלאילה, מנהל מחלקת ההשתלות בהדסה

ד"ר בלוך ורעייתו ראש העיר, יחד עם ד"ר עבד חלאילה, מנהל מחלקת ההשתלות בהדסהצילום: באדיבות המשפחה

משפחתה של המושתלת נעמי שקד מונדר, מרצה למתמטיקה בטכניון, קיימה מפגש עם בני משפחת בלוך, בה הכירו בקצרה והחליפו דברי ברכה. ראש העיר תיארה את המפגש כמרגש, ושיבחה את היכולת לתת, לקבל ולייצר שותפות אמיתית בין אנשים זרים. 

ראש העיר ורעיתו של התורם, ד"ר עליזה בלוך: "כל תרומה היא מרגשת, ותרומת כליה על ידי נפרולוג היא מעשה מאד מחייב וחינוכי במיוחד בעיניי. הדקות המיוחדות בהם נפגשנו אנחנו, ארה'לה (או כפי שקוראים לו בבי"ח "הדסה" ד"ר בלוך) ואני, יחד עם נעמי, אישה שקיבלה מארה'לה את כלייתו וברגע אחד הפכנו מזרים לשותפים לגורל ולרגע. אני רוצה לאחל לכולנו שנמשיך להרבות טוב בעולם וכמובן החלמה מהירה לנעמי וארה'לה."

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן