משה ארבל רצה לתרום כליה וגילה ממצא חשוד: "בורא עולם זיכה אותי"

חבר הכנסת מש"ס עבר בדיקות רפואיות על מנת לתרום כליה וגילה ממצא חשוד בגופו. היום הוא עבר הליך כירורגי שהסתיים בהצלחה. "אני חש בטוב ומודה לרופאים על הטיפול המהיר"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 05/07/22 22:09 ו בתמוז התשפב

משה ארבל רצה לתרום כליה וגילה ממצא חשוד: "בורא עולם זיכה אותי"
ח"כ משה ארבל, צילום: פלאש 90, נעם רבקין פנטון

חבר הכנסת משה ארבל מתנועת ש"ס פתח לאחרונה בהליך תרומת כליה אלטרואיסיטי, על מנת להעניק חיים בדמות תרומת איברים למי שזקוק לכך. אולם, בהודעה שיצאה מטעמו הערב (ג'), התברר כי במסגרת הבדיקות המקדימות שבוצעו לקראת ניתוח התרומה, התגלה בגופו ממצא חריג בכליות. 

על כן, חבר הכנסת ארבל עבר פרוצדורה רפואית שבמהלכה הוסר בהצלחה הממצא שהתגלה בהליך כירורגי. "ישראל היא מעצמה של חסד ומקום ראשון בעולם בתרומות הכליה", אמר ארבל, "בורא עולם זיכה אותי לבקש להצטרף למערך ההתנדבותי המדהים הזה שהביא למעשה לגילוי המוקדם ולהחלמתי המהירה. אני מודה לציבור על ההתעניינות בשלומי ומבקש למסור כי אני חש בטוב ומודה לרופאים על הטיפול המהיר". 

ארבל בן ה-38 משמש כחבר כנסת בש"ס מאז 2019, וכבר בשנים שלפני כן היה יועץ חקיקה לחבר הכנסת יואב בן צור וממונה על המשרד לשירותי דת מטעם אריה דרעי. ארבל נשוי ואב לחמישה ומתגורר בפתח תקווה. 

בשנה שעברה נקבע שיא מרגש במיוחד בישראל, עם תרומת הכליה האלטרואיסטית ה-1,000 במספר. על פי נתוני נותני התרמות הכליה בישראל, החלוקה המגדרית היא שני שליש מהתורמים הם גברים ושליש הן נשים. בעליה העיסוק בהוראה וחינוך הם התורמים הגדולים ביותר, 40% מכלל התורמים הם אנשי חינוך. הרשות המקומית התורמת ביותר בארץ היא מועצה אזורית הר חברון עם יותר מ־3.5 תורמי כליה לאלף תושבים.