מרב מיכאלי מבהירה: "דיבורים על פירוק הממשלה הם חסרי אחריות"

ברקע ההפסדים במליאת הכנסת, יו"ר העבודה מתייחסת ליציבות מפלגתה בתוך הקואליציה הסוערת וקוראת לבנט, הורוביץ ועבאס לטפל בח"כים המורדים: "כל יו"ר מפלגה חייב לקחת אחריות על חברות וחברי סיעתו"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 08/06/22 22:16 ט בסיון התשפב

מרב מיכאלי מבהירה: "דיבורים על פירוק הממשלה הם חסרי אחריות"
מיכאלי, קוראת לראשי המפלגות לטפל בח"כים המורדים, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שבוע קשה עובר על הקואליציה הרעועה ממילא. הצבעות במליאת הכנסת על חוקים חשובים, דוגמת תקנות יהודה ושומרון, חוק שכר המינימום ואישור מינויו של מתן כהנא לשר הדתות לא עברו, והח"כים המורדים מאזן גנאים וג'ידא רינאווי זועבי ממשיכים להתנגד למשמעת הקואליציונית. כעת כל הסימנים מראים על כך שהממשלה מתנדנדת. שרת התחבורה מרב מיכאלי מבהירה הערב (ד') מדוע לדעתה כל הדיבורים על פירוק לא רלוונטים.

בימים אלה מציינת הקואליציה שנה להיווסדה, ושרת התחבורה טוענת כי מדובר ב"שנה סוערת בקואליציה סוערת. אבל קואליציה חשובה וממשלה שעושה דברים חשובים ביותר למען האזרחיות והאזרחים ולמען מדינת ישראל".

"אל תתנו לכוחות החושך האלה לפרק את השותפות והממשלה הזאת"

"דווקא הערב, כששוב יש מי שמאיים לפרק והרעש והספינים נמשכים, חשוב לי להגיד לכן ולכם בצורה החד משמעית ביותר - מפלגת העבודה ואני מחוייבות לשמור על הממשלה ועל הקואליציה. מפלגת העבודה היא מפלגת היציבות בקואליציה הזאת", הבהירה מיכאלי והתייחסה ליציאה של חברי מפלגתה מהמליאה בהצבעה על חוק שכר המינימום והדגישה כי, "גם היום, כמו תמיד, נהגה לפי החלטת הנהלת הקואליציה, וככה נמשיך לעשות. דיבורים על התפרקות ופירוק הם דיבורים חסרי אחריות".

"אני קוראת לשותפי לקואליציה ולממשלה הזאת - בואו נזכר למה אנחנו כאן. מה הביא אותנו להקים את הממשלה המיוחדת הזאת. הסכנה שאנחנו מונעים כל יום לא חלפה. להיפך, היא נעשית יותר ויותר מוחשית כל יום שעובר. אל תתנו לכוחות החושך האלה לפרק את השותפות והממשלה הזאת", המשיכה יו"ר מפלגת העבודה.

"מנסור עבאס צדק - הניסוי כן מצליח"

מיכאלי לא הסתירה את העבודה שתחזוק הקואליציה וויתור על עקרונות והבטחות בחירות זה קשה, אך ציינה: "שאלו כל אזרחית ואזרח וכל רשות מקומית או אחרת במדינה כמה השתפרו חייהם בזכות הממשלה הזאת. ראו את הדברים החשובים שכבר עשינו, ואת כל אלה שיש לנו בתכנון לעשות".

"אני מצטרפת לקריאתו של חברי, יו"ר רע"מ מנסור עבאס - הניסוי כן מצליח", אמרה שרת התחבורה בהתייחסות לאמירתו של חבר הכנסת ניר אורבך על השותפות עם רע"מ ורמזה על הטיפול בח"כים המורדים. "הממשלה המגוונת הזאת כן עובדת. כל יו"ר מפלגה חייב לקחת אחריות על חברות וחברי סיעתו וביחד נצליח להרגיע את הרוחות ולהתרכז בעבודה החשובה שלנו ובהצלת מדינת ישראל. אל תתנו לאף אחד לשכנע אתכם אחרת. מדינת ישראל חשובה מדי לזה".