לפיד או גנץ: ההתלבטות של גדי איזנקוט בדרך לפוליטיקה

הרמטכ"ל לשעבר מתכנן להצטרף למערכת הפוליטית, ומתכוון לעשות זאת דרך מפלגה קיימת לקראת הבחירות הקרובות. איזנקוט צפוי לדרוש מספר שיריונים בכל מפלגה אליה יצטרף. על הפרק: יש עתיד וכחול לבן

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 08/06/22 20:22 ט בסיון התשפב

לפיד או גנץ: ההתלבטות של גדי איזנקוט בדרך לפוליטיקה
איזנקוט, מתלבט בין גנץ ולפיד, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

המערכת הפוליטית סוערת בעקבות הקשיים שחווה הקואליציה, וברקע מתחילות המפלגות להיערך לבחירות נוספות. אחת הדמויות המעניינות שצפויות לעשות צעד לתוך הפוליטיקה הוא הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט שהערב (ד') פורסם כי הוא צפוי להתמודד בבחירות הקרובות לכשיתקיימו. 

בשיחות עם שורה של מקורביו לאחרונה ניכר שכבר התגבשה בקרבו ההחלטה שהדרך להשפיע היא מתוך המערכת הפוליטית והעיתוי הוא בבחירות הקרובות, שלדעתו צפויות להתקיים בשנה הקרובה. איזנקוט מנהל מגעים עם מספר ראשי מפלגות בהם יו"ר כחול לבן בני גנץ ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד. 

לפי הדיווחים, הרמטכ"ל לשעבר לא מבקש לעמוד בראשות מפלגה חדשה, לפחות לא בשלב זה, אך בכוונתו לדרוש מספר שיריונים בכל מפלגה אליה יצטרף.

כזכור, לפני הבחירות האחרונות, איזנקוט שקל להצטרף למערכת הפוליטית אך בסופו של דבר החליט לוותר. הרמטכ"ל לשעבר, שהיה מחוזר מאוד מבין מפלגות הימין-מרכז, קיים שיחות עם כמה מפלגות המתמודדות לכנסת, והחליט שבמערכת הבחירות לכנסת ה-24 הוא ייוותר מחוץ לפוליטיקה.