מבוכה נוספת לקואליציה: העלאת שכר המינימום אושרה במליאה

הצעת החוק להעלאת שכר המינימום ל-40 שקלים עברה בקריאה טרומית, בתמיכת 23 חברי כנסת וארבעה מתנגדים בלבד. מפלגות השמאל יצאו, יו"ר רע"מ מנסור עבאס לא הגיע, ושאר חברי מפלגתו ורינאווי זועבי ממרצ תמכו

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 08/06/22 17:37 ט בסיון התשפב

מבוכה נוספת לקואליציה: העלאת שכר המינימום אושרה במליאה
בנט, הצביע נגד עם עוד 3 ח"כים בלבד, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הקואליציה ממשיכה לנחול מפלות, כאשר היום (ד') אישרה מליאת הכנסת את הצעת החוק להעלאת שכר המינימום ל-40 שקלים בקריאה טרומית. ההצעה התקבלה ברוב של 23 תומכים מול ארבעה מתנגדים בלבד, זאת בעקבות יציאתם מהמליאה של חברי מפלגות השמאל ומנסור עבאס יו"ר רע"מ, בעוד חברי מפלגתו וחברת הכנסת ג'ידא רינאווי זועבי תמכו בחוק.

למרות המשמעת הקואליציונית, ארבעה חברי כנסת בלבד הגיעו למליאה כדי להצביע נגד החוק: ראש הממשלה נפתלי בנט, יו"ר הקואליציה בועז טופורבסקי, יו"ר סיעת כחול לבן איתן גינזבורג ומיכל שיר-סגמן. 

בתנועת "עומדים ביחד", שיזמה את קמפיין "מינימום 40" בירכו על אישור הצעת החוק: "אחרי עשרה חודשים של קמפיין ציבורי, שהפעיל מאות ואלפי פעילים ומתנדבים ברחבי הארץ, הצעת החוק להעלאת שכר המינימום ל-40 שקל לשעה עברה היום בקריאה טרומית במליאת הכנסת. הגיבורים האמיתיים של היום הזה הם לא הבכירים בממשלה שנכנעו ללחץ הציבורי, אלא כל אותם אנשים שלחצו, שפעלו, שהתארגנו, שעשו מעשה, ושהוכיחו שאיפה שיש מאבק - יש גם תקווה. אנחנו מחזקים את ידי חברי הכנסת ד"ר אחמד טיבי, נעמה לזימי, אוסמה סעדי, מוסי רז, גבי לסקי, וכל אותם הח"כים שהיו שותפים להישג הזה של הציבור".

חברי מפלגת העבודה שלא נכחו במליאה בזמן ההצבעה אמרו אחרי אישורו כי הם "שמחים שיחד עם הנהלת הקואליציה הגענו להסכמה שתעביר את הצעת החוק מצד אחד ומצד שני שומרת על שלמות ואחדות הקואליציה. אחרי שבלמנו את עסקת החבילה, מפלגת העבודה ממשיכה להוביל להעלאת שכר המינימום ולשיפור תנאי העובדים והעובדות תוך שמירה על משמעת קואליציונית והגעה להסכמות. הבוקר כבר הכרזנו יחד עם שר האוצר ליברמן כי עסקת החבילה במשק תשופר ותעלה הלכה למעשה את שכר המינימום בישראל".