עמדות שיטור יוצבו בכל בית חולים בישראל

הממשלה תאשר את דרישת שר הבריאות לעמדות שיטור בכל בתי החולים | ניצן הורוביץ: "נמגר את האלימות במערכת הבריאות. לא יהיו פשרות בעניין הזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/05/22 21:32 כז באייר התשפב

עמדות שיטור יוצבו בכל בית חולים בישראל
בית חולים, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

בצל האלימות בבתי החולים, מחר (א') צפויה לאשר המשלה את הצעת המחליטים שהגיש שר הבריאות ניצן הורוביץ, בשיתוף עם שר האוצר והשר לביטחון פנים, להקמת עמדות שיטור בבתי חולים ברחבי הארץ.

על פי הצעת ההחלטה, שתובא מחר לאישור הממשלה, שוטרים יוצבו בקביעות ב-28 בתי חולים. ההחלטה כוללת הקצאה של 48 תקני כוח אדם ותקציב הפעלה שנתי בהיקף של כ-20 מיליון שקלים.

"התחייבנו ונבצע: נמגר את האלימות, נגביר את האכיפה וגם את הענישה"

שר הבריאות בירך: "הצוותים הרפואיים שעומדים בחזית ההגנה על הבריאות של כולנו, לא צריכים להתמודד עם בריונות ואלימות. אחות שעוסקת בהצלת חיים היא לא שוטרת ולא צריכה לחשוש שיכו אותה. כפי שהתחייבתי, נציב עמדות שוטרים בתוך בתי החולים, שיוכלו להגיב בזמן אמת לכל מקרה אלימות. השוטרים יעסקו באכיפה, והרופאות והרופאים יעסקו ברפואה".

עוד הוסיף הורוביץ: "ההסתה נגד אנשי הבריאות שגברה בתקפות הקורונה, והאלימות נגד הצוותים הרפואיים, הם חלק מאותה הבעיה, ואסור שנשלים עם קיומה. התחייבנו ונבצע: נמגר את האלימות, נגביר את האכיפה וגם את הענישה. לא יהיו פשרות בעניין הזה".