ההתפרעות בהדסה הר הצופים | הורוביץ מבהיר: "האלימות היא נחלת יהודים וערבים"

עשרות תושבי מזרח ירושלים קיבלו הודעה על מותו של בן משפחה בבית החולים בעיר והחלו להתפרע ולהכות אנשי צוות. במשרד הבריאות מיהרו לגנות אך השר ניצן הורוביץ העדיף לשמור על פוליטיקלי קורקט

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 17/05/22 10:09 טז באייר התשפב

ההתפרעות בהדסה הר הצופים | הורוביץ מבהיר: "האלימות היא נחלת יהודים וערבים"
הורוביץ, שומר על פוליטיקלי קורקט, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

אירוע אלימות קשה התרחש אמש (ב') בבית החולים הדסה הר הצופים. בני משפחתו של מטופל ערבי שפונה לבית החולים במצב קריטי, תוך כדי פעולות החייאה וניסיון הצוות להצילו, החלו להתפרע ולהשתולל עם קבלת ההודעה על מותו וזרעו הרס רב במקום. מעורב אחד נעצר עד כה על ידי המשטרה שמסרה כי בכוונתה לבצע מעצרים נוספים.

הבוקר מיהרו במשרד הבריאות לגנות את ההתפרעות: "משרד הבריאות מביע זעזוע וקורא למערכות האכיפה לפעול ביד קשה אל מול כל מי שבוחר בדרך אלימה. אלימות פיזית או מילולית כלפי אנשי צוות רפואי היא תופעה חמורה, ומשרד הבריאות יפעל בכל הדרכים האפשריות כדי להבטיח את שלום הצוות המטפל והמטופלים האחרים. משרד הבריאות נמצא בקשר עם הנהלת בית חולים הדסה הר הצופים והצוות המטפל בהתמודדות עם האירוע ותוצאותיו".

שר הבריאות ניצן הורוביץ גינה אף הוא האלימות בבית החולים הירושלמי: "בני משפחה של חולה שנפטר בהדסה הר הצופים, השתוללו, תקפו אנשי צוות והשחיתו רכוש. האלימות היא נגע מחריד ואנחנו נמגר אותה, גם על ידי תוספת מאבטחים וגם בכתבי אישום".

"ואגב, לכל מי שמנסה להתגזען - האלימות והביריונות במוסדות בריאות, בכל הארץ, היא נחלת יהודים וערבים", הוסיף הורוביץ והדגיש: "כולם יטופלו בחומרה".

לא מאמינים שאחרי הטיפול המשפחה גמלה באלימות קשה

עשרות בני המשפחה התפרצו אל היחידה לטיפול נמרץ, והשתוללו תוך שהם שוברים את דלתות וחלונות היחידה. בנוסף, בני המשפחה פגעו בעמדות האחיות, במחשבים ובציוד, תקפו אנשי צוות. שניים מאנשי הצוות נפגעו באורח קל וטופלו בחדר המיון. בהשתלטות מאבטחי בית החולים ובסיוע משטרת ישראל הושב הסדר על כנו, אולם הצוות כולו נותר מזועזע ונסער מן האלימות הקשה.

ד״ר תמר אלרם, מנהלת בית החולים ומנהלת השירות הסוציאלי, הגיעה ליחידה לטיפול נמרץ, לשם ביצוע הליך תמיכה ועיבוד האירוע עם הצוות. "אנו בהדסה מביעים זעזוע עמוק לנוכח האירוע הקשה שאירע כאן, במקום שבו חושבים רק על הצלת חיים ופועלים להקלה על מכאובם של מטופלים. הצוות שלנו, אנשים מסורים שעושים עבודתם נאמנה בכל שעות היממה, הוכה ונחבל, ולא מאמין שלאחר המאמצים שהושקעו בטיפול בחולה, משפחתו גמלה להם באלימות קשה".