דגלי אש"ף הונפו בקמפוס | אוניברסיטת בן גוריון: "גאים בסטודנטים שלנו"

הפגנה פרו פלשתינית נערכה בקמפוס האוניברסיטה בבירת הנגב, במהלכה הונפו דגלי פלשתין לציון יום הנכבה. ראש העיר זעם: "למדינת ישראל יש אך ורק דגל אחד ואין בילתו"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 23/05/22 14:31 כב באייר התשפב

דגלי אש"ף הונפו בקמפוס | אוניברסיטת בן גוריון: "גאים בסטודנטים שלנו"
הפגנה לציון יום הנכבה באוניברסיטת בן גוריון, צילום: תנועת אם תרצו

חודשיים חלפו מאז הפיגוע המשולב בבאר שבע, אשר במהלכו נרצחו ארבעה בני אדם בידי בדואי תושב חורה. מאז גאה הטרור ועשרות אזרחים ישראלים נרצחו ברחובות הערים בישראל. אולם, המציאות הביטחונית העגומה משפיעה לא רק על תחושת הביטחון האישית. 

הפגנה פרו פלשתינית נערכה היום (ב') באוניברסיטת בן גוריון בבירת הנגב, אשר במהלכה הופנו עשרות דגלי אשף לציון יום הנכבה. בסרטונים שהופצו מהמקום ניתן לראות המוני צעירים מניפים את הדגל הפלשתיני בצעקות. 

צילום: תנועת אם תרצו

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', שיגר מכתב זועם לנשיא האוניברסיטה, פרופ' דניאל חיימוביץ'. "קיבלתי עכשיו סרטון מזעזע מתוך הקמפוס של אוניברסיטת בן גוריון בנגב, כאן במדינת ישראל, ולא יכולתי להישאר אדיש", הוא כתב, ."דגלי פלשתין מונפים בגאווה ושירי הלל לאויבי ישראל, שכל רצונם הוא להשמידה". 

רוביק דנילוביץ

רוביק דנילוביץ', זועם צילום: Flash90

"גאים בסטודנטים המגלים אכפתיות לסובב אותם" 

עוד הוסיף והזכיר את חשיבות האוניברסיטה לעיר באר שבע, "אל לה לשדר רפיסות ואסור לה להסכים לכך. כנשיא אוניברסיטה חייבת להיות לך אמירה ברורה בנושא. למדינת ישראל יש אך ורק דגל אחד ואין בילתו. אנחנו נושאים אותו בגאון. זו זכות גדולה להיות ישראלי, לצידה יש מחויבות למדינה ולערכיה".

מאוניברסיטת בן גוריון נמסר: "יומיים אחרי יום הגיוון הבינלאומי, נוכחנו שוב לראות שהקמפוס שלנו מכיל סטודנטים וסטודנטיות מכלל החברה הישראלית והמחזיקים במגוון דעות והשקפות. האוניברסיטה מהווה נקודת מפגש, בה ניתן להתוודע ולהכיר מקרוב אנשים, רעיונות חדשים ותפיסות עולם שונות. על כן, אפשרנו לקיים שתי עצרות פוליטיות עם דעות מנוגדות. אנו גאים בסטודנטיות ובסטודנטים שלנו המגלים אכפתיות כלפי הסובב אותם, מביעים את דעתם. היום הם התעמתו עם דעות מנוגדות, אך שמרו על הסדר הציבורי וניהלו את העצרות באופן ראוי. בצד חילוקי הדעות הפוליטיים הסטודנטיות והסטודנטים שלנו יודעים לעבוד יחד במעבדות, בכיתות ובפעילויות החברתיות".