ארבעת הנרצחים בפיגוע הם דוריס יחבס, הרב משה קרביצקי, לורה יצחק ומנחם יחזקאל

הותרו לפרסום שמות ארבעת הנרצחים בפיגוע הקטלני: דוריס יחבס ז"ל ממושב גילת, והרב משה קרביצקי ז"ל, לורה יצחק ז"ל ומנחם יחזקאל ז"ל מבאר שבע | רוביק דנילוביץ': "ליבנו שותת דם" | עדיין לא פורסמו מועדי ההלוויות

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/03/22 07:31 כ באדר ב'

ארבעת הנרצחים בפיגוע הם דוריס יחבס, הרב משה קרביצקי, לורה יצחק ומנחם יחזקאל
זירת הפיגוע בבאר שבע, צילום: מד"א

הפיגוע הקטלני בבאר שבע: הותרו לפרסום זהותם של ארבעת הנרצחים בפיגוע. הראשונה היא דוריס יחבס, בת 49 ואם לשלושה ממושב גילת. נרצח נוסף הוא הרב משה קרביצקי, רוכב האופנים, ניהל במשך שנים את בית התמחוי של חב"ד בבאר שבע והותיר אחריו ארבעה ילדים. עוד נרצחת היא לורה יצחק, אם לשלושה מבאר שבע. הנרצח האחרון הוא ומנחם יחזקאל מבאר שבע, בן 67.

דוריס יחבס ז"ל

דוריס יחבס ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

הרב משה קרביציקי ז"ל

הרב משה קרביציקי ז"ל צילום: כולל חבד

לורה יצחק ז"ל

לורה יצחק ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

המחבל: תושב חורה בנגב

כזכור, תחילת האירוע הקטלני בשעה ארבע, כשהמחבל מגיע לתחנת דלק בדרך חברון בבאר שבע עם רכב, יורד ממנו ודוקר למוות אישה. לאחר מכן הוא ממשיך למרכז קניות באיזור, יורד מהרכב ודוקר אזרחים נוספים. לאחר מכן הוא חוזר לרכב, דורס רוכב אופניים, יוצא מהרכב ומנוטרל בידי שני אזרחים.

מד"א עדכן כי ארבעה ישראלים נרצחו בפיגוע, וכאמור המפגע נוטרל. המחבל הינו תושב חורה בנגב והוא שוחרר מהכלא הישראלי בשנה האחרונה. ראש הממשלה בנט קיים התייעצויות וגינה את הפיגוע. כל קצות הקשת הפוליטית גם הצטרפו לגינויים, בתוכם גם הרשימה המשותפת ורע"מ.

המשטרה נגד המנטרל

אמש (ג') התפתח גם עימות בין המשטרה לאזרח שנטרל את המחבל. במשטרה זימנו אותה לחקירה ונשקו נלקח ממנו לבדיקה בליסטית, אלא שהוא סירב להתפנות מהתחנה עד שלא יסופק לו נשק אחר. האזרח מתגורר בהתיישבות הצעירה וחשש לפגיעה בו, עקב התיעודים שפורסמו. בסופו של דבר המשטרה ליווותה אותו לביתו ונשקו יוחזר אליו הבוקר.

רוביק דנילוביץ': "ליבנו שותת דם"

ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' כתב אמש (ג') בפייסבוק: "תושבות ותושבים יקרים, ליבנו שותת דם. יום קשה עבר עלינו ומחר נקבור את הנרצחים בפיגוע הנתעב. אחרי סיור בזירת האירוע, שוחחתי עד לפני מספר דקות עם כל משפחות הנרצחים והבעתי את תנחומיי בשם כל תושבות ותושבי העיר. העובדים הסוציאליים והשירות הפסיכולוגי מלווים אותם באופן צמוד.

כמו כן, שוחחתי עם משפחות הפצועות שמאושפזות במרכז הרפואי סורוקה ואיחלתי להן החלמה מהירה. הנחתי את מערכת החינוך לפתוח מחר בבוקר את השעה הראשונה בשיח עם התלמידים על האירוע הטראגי. ברחבי העיר ובסמוך למוסדות החינוך תתוגבר האבטחה של כוחות הביטחון.

כמו כן, שוחחתי עם שני האזרחים האמיצים שגילו תושיה רבה וניטרלו את המחבל. אנו חבים להם תודה גדולה על נחישותם! ראש הממשלה שוחח עימי הלילה, הביע את תנחומיו ואת כאבו. מחר בע"ה בכאב גדול נקבור את מתינו, נלווה את המשפחות היקרות ונשתדל, עם כל הקושי, לשוב לשגרה ככל שניתן. אני פונה אליכם ומבקש, למרות הזעם והכאב, אנא שמרו על איפוק. ברגעים אלה כולנו מאוחדים ומחבקים את המשפחות".

"איש צנוע, עניו ובעל מידות טובות, אהוב על המקום ואהוב על הבריות שכל כולו למען הקהילה"

מבית חב"ד בבאר שבע נמסר: "בית חב"ד המרכזי בבאר שבע, שליחי הרבי בעיר וקהילת חב"ד כולה המומים, כואבים ומבכים מרה את הירצחו בפגיעו הנורא על קידוש השם של אחינו ורעינו, השליח הקדוש הרב משה קרביציקי ע"ה ממפעילי בית חב"ד הנמרצים לאורך שנים ארוכות".

הם הוסיפו: "איש צנוע, עניו ובעל מידות טובות, אהוב על המקום ואהוב על הבריות שכל כולו למען הקהילה. כיהן כשליח בשכונת נחל בקע בעיר וניהל שנים רבות את בית התמחוי בשכונה מטעם "כולל חב"ד". הותיר אחריו את רעייתו מרים וארבעה ילדים שיחיו. "הרנינו גוים עמו כי דם עבדיו יקום ונקם ישיב לצריו וכפר אדמתו עמו".