בנט המליץ על נציגיו למועצת החמ"ד: אלה 12 המועמדים הסרוגים

ראש הממשלה, סגן השר מתן כהנא וחבר הכנסת ניר אורבך סיכמו על 12 המועמדים למועצת החמ"ד שלא מאויישת כבר למעלה משנה, מהם תבחר שרת החינוך שישה נציגים. כהנא אמר כי "הרשימה משקפת באופן המיטבי את הציבור הדתי הלאומי לגווניו"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 17/05/22 15:56 טז באייר התשפב

בנט המליץ על נציגיו למועצת החמ"ד: אלה 12 המועמדים הסרוגים
כהנא ובנט, סיכמו על הנציגים, צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

ראש הממשלה סיכם היום (ג') עם סגן שר הדתות מתן כהנא ועם חבר הכנסת ניר אורבך על הנציגים של ראש הממשלה למועצת החמ"ד. מתוך כלל הנציגים עתידה שרת החינוך לבחור שישה בלבד, אשר יחד עם נציגי גופים נוספים יהוו את מועצת החמ"ד.

הנציגים שהומלצו על ידי ראש הממשלה נפתלי בנט: 

1. הרב איתן אייזמן
2. הרבנית אסתי רוזנברג.
3. הרב אורי שרקי.
4. שרה אליאש.
5. הרבנית לאה ויזל.
6. ניסים מלכה.
7. הרב עמיחי גורדין
8. אלישיב רייכנר.
9. אמילי עמרוסי.
10. שמעון ארבל.
11. אמיתי פורת.
12. הרב מהברטו סלומון.

נציגיו של בנט למועצת החמ"ד

נציגיו של בנט למועצת החמ"ד צילום: משרד ראש הממשלה

על מנת להקים את מועצת החמ"ד נדרש ראש הממשלה לבחור 12 נציגים, מתוכם בוחרת שרת החינוך 6 נציגים אשר יחד עם נציגי ועד החינוך, נציגי ארגוני המורים ונציגיה שלה יהוו את מועצת החמ"ד. 
כעת, לאחר שראש הממשלה בחר את נציגיו צפויה המועצה להיבחר בקרוב ולהתכנס לאחר למעלה משנה בה המועצה לא כונסה.

סגן השר לשירותי דת מתן כהנא אמר: "אני מודה לראש הממשלה על בחירת נציגים ראויים למועצת החמ"ד. כינונה הקרוב של מועצת החמ"ד לאחר למעלה משנה היא בשורה של ממש עבור תמידי החינוך הממלכתי דתי. רשימת הנציגים של ראש הממשלה מגוונת ומדוייקת. יש בה נשים וגברים, ספרדים ואשכנזים והיא משקפת באופן המיטבי את הציבור הדתי הלאומי לגווניו".

"מועצת החמ"ד היא הגוף שמתווה את החזון הגדול של החינוך הממלכתי דתי", אמר חבר הכנסת ניר אורבך והוסיף כי, "מאז ומתמיד הנציגים והנציגות במועצה יצגו בצורה הטרוגנית את כלל האוכלוסיה שמחנכת ומתחנכת במוסדות החינוך של הזרם הממ"ד. אני מברך את ראש הממשלה, שרת החינוך ושר הדתות על כינונה של המועצה וחידוש הפעילות שלה".

לפני חצי שנה: שאשא ביטון הבטיחה למנות ראש חמ"ד חדש

בכתבה שפורסמה כאן לפני כחמישה חודשים, ועסקה בקיפאון של מועצת החמ"ד, צויין כי מאז סיים הרב אבי גיסר, את תפקידו כראש המועצה בקיץ שעבר אחרי ארבע שנים - טרם מונו מחליפים ל-14 חבריה, זאת למרות התקופה הארוכה בה מכהנת שר החינוך שאשא-ביטון. יש לציין שהשרה רשאית להאריך את כהונתם בשנה נוספת אך בחרה שלא לעשות זאת.

מלשכת שרת החינוך נמסר לכיפה עם פרסום הטענות כי, "הליך מינוי חברי מועצת מנהל החינוך הממלכתי דתי יצא אל הדרך, והוא מצוי בשלבים אחרונים. רק לאחר שמהלך זה יושלם - ייצא אל הדרך ההליך למינוי ראש מנהל החמ"ד. ראוי לציין כי נכון להיום, מכהנת הגברת שוש נגר בתפקיד מנהלת מנהל חמ"ד".