פרסום ראשון: מזכ"ל הקיבוץ הדתי תומך בימינה

מזכ"ל תנועת הקיבוץ הדתי, אמיתי פורת, פרסם מכתב תמיכה במפלגה: "מאמין שהרעיונות המרכזיים של הציונות הדתית עדיין זקוקים לביטוי של כוח פוליטי ציוני דתי, שכיום אין לו ביטוי ברור אחר מלבד ימינה". עוד כתב: "אם חברתנו שרה בק מכפר עציון (מקום 8) תיכנס לכנסת, יהיה לנו ייצוג פוליטי וכתובת ישירה של תושבת הקיבוץ הדתי". בנוסף, בקיבוץ הדתי ובימינה הגיעו לשורת הסכמות על נושאים לקידום בכנסת

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 01/03/20 13:09 ה באדר התשפ

פרסום ראשון: מזכ"ל הקיבוץ הדתי תומך בימינה
אמיתי פורת, צילום: פלאש 90. גרשון אלינסטון

תמיכה מהקיבוץ הדתי. מזכ"ל הקיבוץ הדתי, אמיתי פורת, מודיע במכתב לחברי הקיבוץ הדתי על תמיכתו במפלגת ימינה. בנוסף, אנחנו חושפים כאן את מסמך ההסכמות אליו הגיעו תנועת הקיבוץ הדתי ומפלגת ימינה, ובו שורת סיכומים לקידום בכנסת ובממשלה, כמו תמיכה בחקלאות, ועדת שמיטה חקלאית ופתרון בעיית הבנייה בקיבוצים.

פרטי ההסכם בין הקיבוץ הדתי לימינה

פרטי ההסכם בין הקיבוץ הדתי לימינהצילום: ללא

במכתב, אותו אנחנו מפרסמים כאן לראשונה, כותב פורת כי "לדעתי יש לשקול שני עניינים מרכזיים: האחד - מי יוכל לייצג באופן הטוב ביותר (או הכי קרוב) את העמדות, הצרכים, האינטרסים, האמונות והדעות שלי - ובמקרה זה גם שלנו כתנועת מיישבת ורעיונית – הקיבוץ הדתי.
השני - מה הדבר הנכון והטוב ביותר לעם ולמדינת ישראל, ומי עשוי להוביל אותנו הכי טוב לשם.
לאור שיקול הדעת בשני עניינים אלו, על פי ניסיוני, אני מאמין שנכון להצביע ל'ימינה'".

לדברי פורת, "הח"כים והשרים מ'ימינה' הם אלו שיש סיכוי גדול יותר לקדם באמצעותם את הנושאים שלנו בתחומי התיישבות, חקלאות, חינוך, חברה וקהילה, ביטחון ועוד. ראו מסמך על שיתוף פעולה עם ימינה לקידום נושאים שונים בכלל ובהסכמים קואליציוניים.
הניסיון מוכיח שיכולנו לפנות לאנשי 'ימינה' בייחוד לבנט, שקד סמוטריץ' והרב רפי, ברוב הנושאים ולקבל קשב, התייחסות ולפעמים סיוע. נכון שלא תמיד הגענו לסיוע מספיק או לתוצאות, ובכל זאת זה יותר ממה שיש לנו באפשרויות אחרות".

שרה ב"ק. נציגת הקיבוץ הדתי בכנסת?

שרה ב"ק. נציגת הקיבוץ הדתי בכנסת?צילום: דוברות

עוד הוא כותב: "אני מאמין שהרעיונות המרכזיים של הציונות הדתית – ערכי "הקודש, האומה והאדם", וטובת "עם ישראל- ארץ ישראל- תורת ישראל," עדיין זקוקים לביטוי של כוח פוליטי ציוני דתי, שכיום אין לו ביטוי ברור אחר מלבד "ימינה".

לסיום מזכיר פורת את חברת הקיבוץ הדתי, שרה ב"ק, המתמודדת ברשימת ימינה: "עוד עניין חשוב – אם יהיו מספיק קולות וחברתנו שרה בק מכפר עציון (מקום 8) תיכנס לכנסת, יהיה לנו ייצוג פוליטי וכתובת ישירה של תושבת הקיבוץ הדתי, וזה עניין בעל ערך ומשמעות.
אחרי הכל, אסור לנו להסכים ל'משחק סכום אפס.' בהעדר הכרעה ברורה, חייבים מנהיגנו ושלוחנו – כולם – מכל המפלגות, להתכנס לפשרות, ויתורים והסכמות שיאפשרו להקים ממשלה בישראל. אנחנו מצידנו כתנועה, נפעיל את כל הכוח והיכולת למען זה".

המכתב המלא של מזכ"ל הקיבוץ הדתי:


להורדת הקובץ