הרב שרקי: "מותר לאכול במסעדות עם כשרות צהר"

בצל רפורמת הכשרות של מתן כהנא, תמיכה במערך הכשרות של צהר. הרב אורי שרקי, מהרבנים הבולטים בציונות הדתית: "מותר לאכול במסעדות עם כשרות צהר"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 08/02/22 15:24 ז באדר א'

הרב שרקי: "מותר לאכול במסעדות עם כשרות צהר"
הרב שרקי, צילום: יחצ

רפורמות הכשרות של מתן כהנא מעוררת סערה כבר חודשים ארוכים, ואחד הארגונים שתומכים בה ואף הקים כשרות אלטרנטיבית לרבנות הראשית הוא צהר. על פי האתר, "מערך הכשרות של צהר הוקם מתוך אמונה שאפשר וצריך לשפר את הכשרות בישראל ומתוך רצון להרבות כשרות בישראל".

הרב אורי שרקי, רב קהילת 'בית יהודה', תנועת הנוער עזרא ומהרבנים המרכזיים בציונות הדתית התייחס בשיעור שנערך לפני כשבוע לעמדה העקרונית כלפי כשרות צהר, זאת בעקבות שאלה שנשלחה אליו בצ'אט. "האם מותר לאכול במסעדות בכשרות צהר? כן מותר", ענה הרב לשאלה.

הרב אמר כי במידה והוא יאכל שם תהיה לכך משמעות ציבורית, אך אדם מן השורה יכול לאכול במסעדה כזו. בכשרות צהר הביעו סיפוק מדבריו של הרב שרקי. "מדובר בהכרה אמיצה של רב חשוב במשגיחים שלנו ובמערך הכשרות שפועל על פי השולחן ערוך. אנחנו שמחים על דבריו ההגונים ובטוחים שדבריו יוסיפו אהבת ישראל וירבו כשרות בישראל", אומרים בארגון.

"משחקים לידי אויבי האורתודוקסיה"

בעבר אמר הרב שרקי  על כשרות צהר כי הוא "יכול להבין מה המוטיבציה. המוטיבציה היא חיובית, רוצים להיטיב עם עם ישראל, רואים שהמערכות קצת מסוידות ולכן רוצים לתקן פה משהו". אך הסתייג: "לפי מה שאני רואה המאמרים בהארץ ודומיו מאוד מרוצים כי הם רואים בזה חיסולה לא רק של הרבנות אלא של מה שהם מכנים 'המונפול האורתודוקסי', וכאן משחקים לידיהם של אויבי האורתודוקסיה וזה חבל".