הרבנית רוזנברג: המשפחה שילמה מחיר על הקריירה שלי

הרבנית אסתי רוזנברג, ראש בית המדרש "מגדל עז", מספרת בגילוי לב על המחיר המשפחתי של עבודתה המקצועית: "הרבה פעמים אני אם פחות טובה בגלל מחויבות לעבודה שלי"

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 07/07/13 14:56 כט בתמוז התשעג

הרבנית רוזנברג: המשפחה שילמה מחיר על הקריירה שלי
מגדל עז, צילום: מגדל עז

”הרבה פעמים אני אמא פחות טובה בגלל שיש לי מחויבות לעבודה שלי, לתפקיד שלי כראש מדרשה. אפשר לתת לזה הסברים וצידוקים אידיאולוגיים, אבל זו המציאות“ - כך אמרה היום (א‘) ראש בית המדרש לנשים במגדל עז, הרבנית אסתי רוזנברג, ב“כנס צהר“ שמתקיים היום.

לדברי רוזנברג, ”ברור שלו לא הייתי אמא, הייתי יכולה להיות זמינה לפניות של תלמידות שלי גם בשלוש וחצי לפנות בוקר. אבל היות ואני עובדת, הגמישות נמוכה פחות. אני חיה במתח שבין למלא את תפקידי כאם בצורה הטובה ביותר, לבין תפקידי כראש מדרשה, שגם אליו אני מחוייבת“.

הרבנית רוזנברג, ראשונה משמאל. בכנס צהר, היום (צילום: כיפה)

רוזנברג סיפרה בגילוי לב כי ”הילדים שלי הם החיים שלי, לא רק עבודת השם שלי. אני צריכה להשפיע על העולם ואני יכולה להתאמץ מעבר למה שאני עושה בבית. אני לא יודע מה הילדים שלי חושבים על הבחירות שלי, אבל מאמינה שהם מתגייסים לטובתי, מפני שזה משהו לשם שמיים. אם הייתי עובדת בבנק, הייתי מרגישה פחות טוב עם הבחירה הזו“.

לדברי רוזנברג, השיקול בבחירת קריירה איננה רק אם היא קשורה ללימוד תורה, אלא מבחינתה ההגדרה היא האם העבודה נעשית ”לשם שמיים“. לדבריה, סוגיית בחירת קריירה לנשים והשילוב בין גידול משפחה לבין קריירה מקצועית, היא שאלה פרטית: ”לא מתאים לכולם להתאמץ, כי זה דורש מהם כוחות נפשיים. אני חונכתי למאמץ, אני מסוגלת לא לישון בלילה, ברוך השם שיש לי את הכוחות לזה. אני מודעת לזה שיש לזה מחירים גדולים וברור שאישה חייבת בעל תומך שיהיה שם ויעזור, שנטל הבית לא יפול רק על האישה“.

רוזנברג ציינה כי מחיר הקריירה איננו רק כלפי הילדים, אלא גם כלפי הבעל ומערכת החיים הזוגית. ”ב-22 שנות נישואין יצאנו לארבעה ימי נופש“, היא גילתה, ”אני רוצה הערב להיות בבית כי הרבה פעמים אני לא בבית ואני לא יוצאת עם בעלי“.

מה הילדים שלך אומרים על הבחירות שלך?

”בגדול טוב להם. אני חושבת אבל זה חלק מהאמא שלהם. אני גדלתי בבית ושילמתי מחיר אבל הרווחתי המון רווחים מזה שכל שבת שנייה היינו בישיבת הר עציון. המחיר קטן לעומת הרווח, אבל זו שאלה פסיכולוגית של הורות ולא רק שאלה נשית“.

את חייה בתחושה של פספוס?

היו לי הרבה חלומות, בסוף הגשמתי את חלקם, אבל זה לקח הרבה זמן. במקום לבשל, קניתי אוכל לשבת. שכרתי עובדת. זה עלה הרבה כסף וזה גם שיקול. זה מפעל חיים של שני בני הזוג ובעלי איתי בסירה הזו“.

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il