רופאים ישראלים מבית החולים באוקראינה הוחזרו לארץ בעקבות התנהגות בלתי הולמת

המשלחת הישראלית באוקראינה אולי נסעה לעזור ולסייע לפליטי המלחמה, אבל שני רופאים מהמשלחת יחזרו לארץ לאחר שהואשמו בהתנהגות בלתי הולמת ונתפסו שיכורים לאחר שעות העבודה

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/04/22 15:19 ט בניסן התשפב

רופאים ישראלים מבית החולים באוקראינה הוחזרו לארץ בעקבות התנהגות בלתי הולמת
צילום: ללא

משרד הבריאות מסר היום (א') כי שני רופאים ישראלים שנסעו לאוקראינה במסגרת המשלחת שהקימה את בית החולים במקום - יוחזרו לארץ. בהודעת משרד הבריאות צויין כי הרופאים, אחד מבית החולים רמב"ם בחיפה והשני מבית החולים "גליל" בנהריה, יוחזרו לארץ בעקבות "התנהגות בלתי הולמת".

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור נחמן אש, הנחה את מנהלי בתי החולים הנ"ל להמשיך את הבירור עם הרופאים לאחר חזרתם לישראל. מבירור של ראש המשלחת ד"ר דודו דגן עולה כי שני הרופאים נמצאו שיכורים לאחר שעות הפעילות ועל כן הוחלט להחזיר אותם ארצה. 

משלחת סיוע הומניטרית

כזכור, בחודש שעבר יצאה משלחת סיוע הומניטרית ישראלית לאוקראינה שכללה 60 אנשי צוות רפואי כדי לסייע לפליטים אוקראינים שנמלטו מהקרבות וזקוקים לסיוע רפואי.

בטקס יציאת משלחת הסיוע להקמת בית חולים שדה באוקראינה, נאם ראש הממשלה נפתלי בנט ואמר: "זה בוקר מיוחד מאוד. אני מאוד נרגש ושמח להיות כאן הבוקר, ולהוציא לדרך את משלחת הסיוע שתקים בית חולים שדה במערב אוקראינה. חשוב לי לומר: ישראל מושיטה את ידה לסיוע במשבר באוקראינה מזה כמה שבועות, ממש מהרגע הראשון - באפיקים שונים ומגוונים. אנחנו מנהלים את המשבר המצער הזה בצורה רגישה, נדיבה ואחראית, תוך איזון בין השיקולים השונים, והם מורכבים".