זלנסקי: "מריופול היא גיהינום, רוסיה חוששת"

מלחמת רוסיה אוקראינה, היום ה-43: נשיא אוקראינה זלנסקי נאם והתייחס לעיר מריופול, ובין היתר טען כי הרוסים חוששים מפניי פרסום התמונות הקשות מהמקום | בתוך כך, העצרת הכללית של האו"ם תדון בהשעיית רוסיה ממועצת זכויות האדם

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/04/22 08:54 ו בניסן התשפב

זלנסקי: "מריופול היא גיהינום, רוסיה חוששת"
זלנסקי, צילום: shutterstock

הפלישה הרוסית, היום ה-43: המלחמה בין רוסיה לאוקראינה נמשכת ולא נראה שיש פתרון באופק. לפי הדיווחים, המצור על העיר מריופול נמשך למרות הנסיגה של כוחות רוסיים מאזור קייב וממקומות אחרים באוקראינה.

וולודימיר זלנסקי נשיא אוקראינה אמר: "מריופול היא גיהנום עכשיו, אלפים נהרגו או נפצעו. רוסיה חוששת שכל העולם יראה מה קרה כאן, לא רוצים ששום דבר ייחשף עד שהם יוכלו לנקות את הכול".

לאחר פרסומן של התמונות הקשות מהעיירה בוצ'ה, העצרת הכללית של האו"ם תדון היום (ה') בהצעתה של ארה"ב להשעות את רוסיה ממועצת זכויות האדם. שגרירת ארה"ב באו"ם, לינדה תומאס-גרינפילד, הסבירה את היוזמה להשעות את הרוסים: "אנחנו מאמינים שהכוחות הרוסיים ביצעו פשעי מלחמה באוקראינה, ושרוסיה צריכה לתת את הדין על כך".

כזכור, לאחר פרסום התמונות מבוצ'ה ראש הממשלה נפתלי בנט שמר על תגובה מאופקת, והיה זה דווקא שר החוץ יאיר לפיד שתקף בחריפות את רוסיה על הזוועות שבוצעו בעיר בוצ'ה באוקראינה ואמר כי מדובר בפשעי מלחמה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן