נחמן אש: הנגיף עדיין פה אבל אנחנו בדרך לסיום המגפה

מנכ"ל משרד הבריאות אומר כי מקדם ההדבקה בירידה וכי מספר החולים במצב קשה לא עלה בימים האחרונים: "יש אצלנו הגבלות מעטות מאוד, מה שנשאר זה בעיקר מסכות. מעריך שאם תהיה ירידה נוספת בתחלואה, ניפרד גם מהן"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 27/03/22 09:41 כד באדר ב'

נחמן אש: הנגיף עדיין פה אבל אנחנו בדרך לסיום המגפה
שוק מחנה יהודה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שיעור החיוביים לנגיף הקורונה, כפי שפורסם אמש על ידי משרד הבריאות עומד על 20.04%, בסך הכול 11,663 בני אדם נמצאו חיוביים לנגיף. מנגד, מקדם ההדבקה ירד ועומד על 1.4. בבתי החולים מאושפזים 290 חולים שמצבם מוגדר קשה ועוד 123 מונשמים. 10,460 בני אדם מתו מקורונה ומסיבוכיה מאז פרוץ המגפה. מנכ"ל משרד הבריאות הפרופסור נחמן אש דיבר הבוקר (א') בגל"צ על נגיף הקורונה ועל מה שמחכה לנו בעתיד.

על נתוני תחלואת הקורונה אמר אש: "מקווה שרואים התמתנות, מקדם ההדבקה ירד קצת. מספר החולים במצב קשה לא עלה בימים האחרונים וזה מסמן שהווריאנט החדש כנראה גורם לאותה מחלה כמו האומיקרון". אש אמר כי "זה חלק מהחיים לצד הנגיף".

בעקבות העלייה בנתוני התחלואה, הממשלה החליטה להאריך את חובת עטית המסכות בחללים סגורים עד לראשון במאי. "יש אצלנו הגבלות מעטות מאוד, מה שנשאר זה בעיקר מסכות. מעריך שאם תהיה ירידה נוספת בתחלואה, ניפרד גם מהמסכות. אבל כרגע זה קצת מוקדם מדי".

כשנשאל האם אנחנו בדרך לאירוע אנדמי ולסיום המגיפה השיב הפרופסור נחמן אש: "בהחלט, אנחנו בדרך לשם. אני חושב שמדובר בחודשים בודדים עד שנוכל להקל עוד קצת. אבל צריך לזכור שהנגיף עדיין פה והסיכון מווריאנטים חדשים עדיין קיים".

תדרוך לתקשורת עם פרויקטור הקורונה פרופסור סלמן זרקא:

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן