יערערו לעליון? הפרקליטות ביקשה דחייה לגזר דינו של אריה שיף

פרשת אריה שיף נמשכת. אחרי שבית המשפט המחוזי פסק ששיף ירצה את עונשו בתשעה חודשים של עבודות שירות, הוא התייצב היום להתחלת ריצוי עונשו בכלביה העירונית בערד. אך מאוחר יותר הפרקליטות הודיעה על בקשה לדחיית גזר דינו

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/12/21 18:34 כז בכסלו התשפב

יערערו לעליון? הפרקליטות ביקשה דחייה לגזר דינו של אריה שיף
אריה שיף, צילום: Flash90

פרקליטות המדינה הגישה בקשה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע לעכב את גזר הדין של אריה שיף. שיף כזכור ירה למוות במוחמד אלאטרש לאחר שניסה לפרוץ לרכבו והורשע בהמתה בקלות דעת.

הוא נידון לתשעה חודשי עבודות שירות, זאת בניגוד לבקשת הפרקליטות שביקשה להטיל עליו עונש בן ארבע עד שש שנות מאסר. לפרקליטות יש 45 ימים שבהם יוכלו לערער על פסק הדין שניתן לבית המשפט העליון. ועם דחיית גזר הדין נראה שהאפשרות הזאת הולכת וגדלה.

פרשת אריה שיף השתלשלות האירועים:

מפסק הדין עולה כי תחילת האירוע בחודש נובמבר בשנה שעבר, כאשר שהו הנאשם ואשתו בקרוואן אשר חנה מאחורי רכבם, אולם מנותק ממנו, בסמוך לביתם שבערד. הנאשם, מתנדב בעברו במשטרת ישראל במשך שנים רבות, החזיק מזה כ-40 שנה אקדח ברישיון, ובאותו הלילה, אקדחו האישי הוחזק מתחת לכרית במיטתו. 

בחצות אותו הלילה, הגיעו ברכבם שלושה פורצים אל מול ביתו של הנאשם, על מנת לפרוץ ולגנוב את רכבו. בין הפורצים היה גם מחמד אלאטראש (יליד 1984, הוא המנוח), אשר היה רעול פנים. המנוח ירד מרכב הפורצים, שעמד על הכביש בסמוך לרכבו של הנאשם; שבר את חלון הנהג ברכב באמצעות מפתח צינורות בגודל של כ-20 ס"מ; והתפרץ לרכב על מנת לגנוב אותו. פורץ נוסף הצטרף אל המנוח ועמד לצדו מחוץ לרכב.

מספר שניות לאחר שהפורצים הגיעו למקום, ובשל הרעש שהקימו, העירה אשת הנאשם את הנאשם משנתו. הנאשם הציץ מבעד לחלון הקרוואן; שמע את רעשי הפריצה לרכבו; וראה את רכבם של הפורצים עומד בסמוך לרכבו. הנאשם נטל את אקדחו; יצא מהקרוואן; צעד על המדרכה כ-7 מטרים; והתקרב אל רכבו, תוך שהוא צועק מספר פעמים "עצור".  
הנאשם הגיע בסמוך לדלת הנוסע הקדמית ברכבו; הסתכל לתוך הרכב, כאשר אור תקרת הרכב דולק; וראה את המנוח יושב בכיסא הנהג. בין רכבו של הנאשם ובין רכבם של הפורצים עמד פורץ נוסף. הנאשם צעד שני צעדים לאחור; כשהוא במרחק של כשלושה מטר מהמנוח, הניף את נשקו תוך כדי דריכה והכנסת כדור לבית הבליעה, ופתח את נצרת האקדח. במקביל, המנוח סגר את דלת הנהג (אור תקרת הרכב כבה), ורכבו של הנאשם התחיל להתדרדר קדימה בכביש מבלי שהוא מונע. בשלב זה, צעד הנאשם צעד אחד לפנים, הרים את ידו הימנית אשר אחזה בנשקו, וירה כדור אחד לעבר הרכב, לאזור בו ישב המנוח. הקליע חדר דרך חלקה העליון של שמשת חלון הדלת הקדמית-ימנית של הרכב, ופגע בצדו הימני של מצחו של המנוח; נותר בראשו; וגרם למותו.

הפורץ הנוסף שהיה מחוץ לרכב הפורצים, נכנס לרכב הפורצים, שהתחיל בנסיעה, והנאשם ירד לכביש מן המדרכה; כיוון את אקדחו אל עבר רכב הפורצים הבורח; וירה כדור נוסף לעברו. רכבו של הנאשם התדרדר באלכסון מספר מטרים במורד הכביש, עד אשר עלה על המדרכה ממול לבית הנאשם, ונעצר בחומה הבנויה עליה.
הנאשם התקשר למוקד החירום של המשטרה; דיווח על האירוע; ביקש סיוע משטרתי ורפואי; והמתין במקום עד להגעתם של גורמי ההצלה והמשטרה, עמם שיתף פעולה.

 

כזכור יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר הגיע לבית המשפט לצורך הפגנת תמיכה בשיף, ונקלע למהומה מול מספר בדואים, שהחלו לצעוק לעברו "גזען, גזען". בן גביר צעק בחזרה "לא יהיה יותר פרוטקשן, באנו לתמוך ולומר שאריה שיף הוא גיבור ישראל, הגיע הזמן לעשות סדר בדרום". בין הצדדים נוצרו חילופי דברים שעלו לטונים גבוהים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן