שירלי פינטו מגיבה לסערה: "הוצאתם את הדברים מפרופורציות"

נציגת ימינה מחקה ציוץ בו טענה כי ראש הממשלה לשעבר נתניהו משתמש ברצח רבין "כדי להסביר שבעצם הוא זה שמותקף", עוד הוסיפה, "מסית היה ומסית יישאר. לאחר הביקורת היא מבהירה: "נתניהו כבר חודשים רבים מסית נגד רה"מ"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 18/10/21 20:44 יב בחשון התשפב

שירלי פינטו מגיבה לסערה: "הוצאתם את הדברים מפרופורציות"
פינטו בכנסת, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יום הזיכרון לרצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל מעורר לא פעם מתחים ישנים בין ימין לשמאל, והתבטאויות שנויות במחלוקת שגוררת דיונים נוספים, כאשר מוקדם יותר היום (ב'), בטקס הזיכרון שנערך בכנסת, אמר ראש הממשלה החליפי לפיד כי: "צאצאיו האידיאולוגיים של יגאל עמיר יושבים היום בכנסת".

 

מי שעוד סיפקה אמירה מעניינת, היא לא אחרת מאשר חברת הכנסת של ימינה, שירלי פינטו, אשר העלתה ציוץ לחשבון הטוויטר שלה, אותו מיהרה למחוק כעבור זמן קצר. "גם השנה נתניהו השתמש ברצח רבין כדי להסביר שבעצם הוא זה שמותקף", כתבה, "לפעמים נדמה שהוא אף פעם לא עזב את המרפסת ההיא. מסית היה ומסית יישאר". 

הציוץ עורר ביקורת קשה בימין, כאשר חבר הכנסת שמחה רוטמן מטעם סיעת הציונות הדתית צייץ בתגובה: "אין אמצע. מי שהולך עם השמאל עובר טיפולי המרה מזורזים". 

נתניהו בכנסת, היום

נתניהו בכנסת, היום צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

פינטו כאמור מחקה את הציוץ, ומיהרה לאחר מכן לפרסם מסר מרגיע יותר. "הוצאתם את הדברים מפרופורציות, בסוף זה יום חשוב שנוגע בפצעים העמוקים בחברה הישראלית. רצח לא עניין של ימין ושמאל", היא כתבה אבל לא חזרה בה מדבריה. 

"נתניהו כבר חודשים רבים מסית נגד רה"מ, נגד שרת הפנים והממשלה. לנתניהו אין בעיה לחבק בביתו את איציק זרקא שעומד מול הבית של רה״מ בנט וקורא לו "בוגד" ועוד להטיף על הסתה".

לפני כמה שבועות, בראיון לחדשות כיפה, הצהירה פינטו כי הייתה שמחה לו הליכוד, אשר נתניהו עומד בראשה, הייתה מצטרפת לממשלה. "בסוף, היא מהווה את המפלגה הגדולה ביותר מבחינת מנדטים. תפיסות העולם שלנו חופפות ברוב מוחלט של הפעמים, אז מדוע לא? הרי כמו שאמרתי, רע"מ היא לא באמת 'בעיה' עבור הליכוד, אז הם בהחלט יכולים להצטרף וליצור ממשלה רחבה המייצגת את רוב העם".