נתניהו בטקס הזיכרון הממלכתי: "יש מי שמשתמש ברצח רבין כדי לתקוף את המחנה שלי"

בטקס לזכרו של ראש הממשלה המנוח שנערך בכנסת אמר שר החוץ כי "צאצאיו האידיאולוגיים של יגאל עמיר יושבים היום בכנסת". יו"ר האופוזיציה התייחס בדבריו לביקורת שספג, "חרקתי שן אך מילאתי את חובתי כראש הממשלה"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 18/10/21 17:33 יב בחשון התשפב

נתניהו בטקס הזיכרון הממלכתי: "יש מי שמשתמש ברצח רבין כדי לתקוף את המחנה שלי"
נתניהו, צילום: דוברות הכנסת

בטקס הממלכתי שנערך היום (ב') בשעות אחר הצהריים במשכן הכנסת לזכרו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין ז"ל, אמר ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד כי "צאצאיו האידיאולוגיים של יגאל עמיר יושבים היום בכנסת. אלמלא הקמנו את הממשלה הם היום יושבים היום בממשלה".

ח"כ סמוטריץ, יו"ר הציונות הדתית קרא לו בתגובה: "אתה לא מתבייש? בטח התכוונת לרשימה המשותפת", לאחר מכן יצא מהאולם. 

עוד הוסיף לפיד: "יש קו ברור בין רצח רבין לשנה האחרונה. שניהם חלק מהמאבק הישראלי הגדול. הוא לא בין ימין לשמאל. המאבק הישראלי הגדול הוא בין אנשים שמאמינים בדמוקרטיה לאנשים שמנסים להרוס אותה".  


 
"רבין לא נרצח בידי הימין. הימין האמיתי הוא דמוקרטי. רבין נרצח בידי מי שלא היה מוכן לקבל את הדמוקרטיה הישראלית. יגאל עמיר רצה לרצוח את הרעיון הדמוקרטי. הוא אמר לעצמו שהרוב לא קובע. הוא יודע יותר טוב". 

אחריו עלה לשאת דברים גם יו"ר האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, שספג ביקורת מהנכד יונתן בן ארצי מוקדם יותר היום. 

"לאחר שפעלנו והבאנו הכרה אמריקנית בירושלים כבירת ישראל והעברת השגרירות האמריקנית אליה  יש להתייצב בתקיפות נגד כל ניסיון לפגוע במעמדה של ירושלים כבירתה המאוחדת של ישראל על ידי התפשרות עם פתיחת קונסוליה אמריקנית לפלסטינים בלב ירושלים. היא נסגרה. היא לא צריכה להיפתח שם. וכמובן שהדבר החשוב ביותר הוא להמשיך למנוע מאיראן להשיג  נשק גרעיני, ולעולם לא לוותר על עצמאות הפעולה שלנו נגד הגרעין האיראני". 

"עלינו להיות מסוגלים להגן על עצמנו בכוחות עצמנו, ברשות עצמנו ובמועד שנקבע בעצמנו.
רבין חתם על הסכמי אוסלו מתוך הנחה שערפאת ואש״ף יזנחו את מחויבותם להשמדת ישראל ויילחמו בטרור בצורה חסרת-פשרות. זה לא קרה. אני חשבתי שהדבר מחייב אותנו לא רק לשקול מחדש         את ההסכמים הללו אלא גם לפעול לטובת מה שהאמנתי בו במשך שנים רבות, שאת השלום עם עוד מדינות ערביות רבות נשיג לא דרך רמאללה, אלא בציר 'עוקף רמאללה'". 

עוד הוסיף בנימה אישית, "שנה אחרי שנה יש מי שמשתמש ברצח רבין כדי לתקוף את המחנה שלי ואותו. 26 שנה שמעתי בטקסים את זה וחרקתי שן אך מילאתי את חובתי כראש הממשלה. כשבאתי שאלו למה באתי וכשאני לא בא - למה לא באתי. יש פה ראשי אופוזיציה שהחרימו ימי זיכרון אחרים ועליהם לא מדברים".