50 נפטרו במהלך החג | 20,000 חיוביים מיום שני

נתוני הקורונה מהחג חושפים זינוק משמעותי בתחלואה שמגיע אחרי גל בדיקות נרחב, מספר החולים קשה נותר יציב ולראשונה מחודש יולי מקדם ההדבקה ירד ועומד על פחות מ-1

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 08/09/21 20:10 ב בתשרי התשפב

50 נפטרו במהלך החג | 20,000 חיוביים מיום שני
נפטר מקורונה, ארכיון, צילום: פלאש 90

בזמן שהישראלים חגגו את ראש השנה, הנגיף המשיך להשתולל, לא פחות מחמישים ישראלים נפטרו במהלך החג ומספר הנפטרים מאז פרוץ המגיפה כבר עומד על 7,260. הבדיקות הרבות שבצעו הישראלים לפני ארוחות החג הביאו לעלייה בתחלואה ומשרד הבריאות מדווח כי החל מיום שני נמצאו קרוב ל-20,000 מאומתים.

בבתי החולים מאושפזים 1,069 מתכם 678 במצב קשה. מספר החולים קשה נותר יציב. 171 חולים מחוברים למכונות הנשמה. בשורות משמחות מגיעות מכיוונו של מקדם ההדבקה, אחרי חודשים ארוכים מקדם ההדבקה ירד אל מתחת ל-1 ועומד היום על 0.95.

מרכיב מודל חיזוי הקורונה של מכון ויצמן, פרופ' ערן סגל, התייחס הבוקר (ד')  לירידת מקדם ההדבקה מתחת ל-1. סגל ציין כי הנתון משקף את הירידה בהתפשטות המגפה. "הירידה לא נובעת מפחות בדיקות", כתב סגל בטוויטר. "מספר הבדיקות ביומיים האחרונים דומה לזה של לפני שבוע. ויש ירידה גם באחוז הבדיקות החיוביות וגם במספר החולים קשה החדשים".

ד"ר קובי חביב, מנהל המרכז הרפואי הרצוג אמר על נתוני התחלואה כי: "אנחנו לקראת הכנעת הגל הרביעי ווריאנט הדלתא. התחלואה הקשה בקרב המבוגרים המחוסנים בפעם השלישית - הופכת נדירה מיום ליום".


 
"האיום לשינוי המגמה רובץ עלינו בעקבות פתיחת מערכת החינוך, האירועים ההמוניים, בהם: מסיבות הצעירים, ועקב התכנסויות משפחתיות בחגים. בואו נשמור על עצמנו כיחידים וכחברה. בואו נסיים עם הגל הנוכחי בעזרת השלמת החיסון השלישי, הקפדה על הנחיות ונקיטה בזהירות. שנה טובה ובריאות". הוסיף.


(שר הבריאות ונחמן אש במסיבת עיתונאים).