#מתנחלוד נמשכת ההסתה נגד הגרעין התורני בלוד: הפעילים תקפו את משפחת שנרב

קבוצת פעילי השמאל ממשיכה בקמפיין נגד הגרעינים התורניים והיום פרסמו "תחקיר" שמצביע על השתלטות של הרב איתן שנרב על קרקעות בלוד | הפעילים ספגו אש וחזרו בהם מהטענות | אנשי הגרעין התורני: "משפחת שנרב עשתה בחייה לטובת עניי העיר ונזקקיה יותר משהכותבים יעשו כל חייהם"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 29/08/21 19:41 כא באלול התשפא

נמשכת ההסתה נגד הגרעין התורני בלוד: הפעילים תקפו את משפחת שנרב
הרב איתן שנרב, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

קמפיין פעילי השמאל נגד הגרעינים התורניים נמשך. החל משבוע שעבר תוקפים ברשתות מספר פעילים את הגרעינים התורניים בטענה כי אלו משתלטים על תקציבים, משתלטים על דירות עמידר והציתו את הפרעות בימי מבצע שומר החומות. היום החליטו חברי המחאה לתקוף את משפחת שנרב מהגרעין התורני בלוד, שבתם נרצחה בפיגוע.

בצירוף תמונות וצילומי אוויר כתבו הפעילים בטוויטר: "הכירו את בית הספר הממלכתי רימון בלוד. בית ספר זה הוא עבור ילדים עם צרכים מיוחדים. האם עובדה זאת הפריע לחתוך את שטח בית הספר עבור הגרעין התורני והעומד בראשו הרב שנרב כדי לבנות מחסנים הצמודים לביתו? ספויילר: התשובה היא לא".

לצד התמונות כתבו הפעילים: "מצד ימין זהו הבית של הרב שנרב ראש הגרעין התורני שאף דאג לחיבור בין המחסנים לביתו. האם זה חוקי? לא. האם הוא נתבע? כן. האם זה שינה משהו? לא. השטח שהיה פתוח ונבנו עליו המחסנים מסומן לנוחיותכם".

ידידיה צוקרמן, תושב העיר לוד, ענה לטענות והפריך אותן. "כבר אין מילים לתאר את עוצמת העוול והשקר של החרטטנים. ה"מחסנים" לא קשורים לבית של משפחת שנרב". כתב ידידיה והוסיף: "הם מופרדים בשער. ה"מחסנים" הם חנות יד שניה לבגדים למעוטי יכולת. איך אני יודע? כי אני גר קרוב ובשביל שגם אתם תדעו ירדתי וצילמתי. כמה פשוט. משפחה צדיקה, שגרה בבית פשוט וקטן ועושה חסד גדול".


(כתבה על גמ"ח הבגדים של משפחת שנרב).

צוקרמן המשיך ותקף את הטענות: "שקר ראשון: אלו לא ״מחסנים״, זו חנות בגדים יד שניה למעוטי יכולת. שקר שני: הרב איתן הוא לא ״ראש הגרעין״, ואני בכלל לא סגור על זה שהוא חבר גרעין (למרות שהוא יכול להתגאות בזה שהוא ממייסדיו) והשקר הגדול מכל: משפחת שנרב עשתה בחייה לטובת עניי העיר ונזקקיה יותר משהכותבים יעשו כל חייהם".

אחרי שספגו ביקורת רבה על תקיפת מפעל החסד וההשתלחות הפומבית באב שכול, מחקו חברי "ועדת המעקב אחרי הגרעינים התורניים" את הפרסום והתנצלו: "‏חברים.ות, בציוץ הקודם על שטח בית הספר והרב שנרב נפלו מספר טעויות. הציוץ נמחק בשל כך וצוות המעקב מבקש להתנצל בפני הרב והעוקבים על חוסר הדיוק. כמו כן מביע הצוות כאב גדול על הרצחה של בתו רינה. אנו בודקים עצמו כעת על מנת שמקרים כאלו לא יחזרו".