#מתנחלוד הגרעינים התורניים תחת מתקפה: יו"ר עמידר לשעבר בנתון שובר שוויון

קבוצת אנשי שמאל יצאה השבוע למתקפה נגד הגרעינים התורניים בלוד ובמצפה רמון | הפעילים האשימו את הגרעינים בהשתלטות על דירות עמידר ולקיחת משאבים | יו"ר עמידר לשעבר עונה לטענות

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 27/08/21 08:38 יט באלול התשפא

הגרעינים התורניים תחת מתקפה: יו"ר עמידר לשעבר בנתון שובר שוויון
מהומות בלוד. ארכיון , צילום: פלאש 90

השבוע הגרעין התורני בלוד שטרם התאושש מפרעות תשפ"א נאלץ להתמודד עם מתקפה נוספת. מספר פעילי שמאל החלו בקמפיין נגד הגרעינים התורניים. הקמפיין התמקד בעיר לוד שם התרחשו מהומות בחודשים האחרונים ובעיר מצפה רמון שם גרעין תורני משמעותי. ה"מתנחלים" הואשמו בלקיחת דירות עמידר אבל נתון התפרסם תמול הופך את הדיון.

יצחק לקס, היו"ר הסרוג לשעבר של ארגון עמידר הגיב לסערה. לקס כתב בטוויטר: "כיו״ר עמידר לשעבר וכיו״ר קרן קהילות המאגדת כ 70 גרעינים תורניים אני מודיע באופן הברור ביותר כי אף דירה של הדיור הציבורי במצפה רמון, ובכלל, אינה בידי אף גרעין תורני. נוכח העובדה שאין ביקוש לדיור ציבורי במצפה רמון הדירות של עמידר מושכרות במחיר מלא, וזאת על פי הנחיית משרד השיכון".

חברת הכנסת מיכל וולדיגר מסיעת הציונות הדתית חיזקה את לקס והוסיפה: "לצערי יצחק, גם הדברים שלך לא יועילו אל מול אלה הרוצים לתקוף. הללו ימשיכו לתקוף את הגרעין או כל דבר אחר הנוגד את האג'נדה שלהם - להיות ליברל ומכיל, כל עוד האחר חושב או חי כמוך. הגרעינים התורנים בכלל, וזה בלוד בפרט, הם אחד הדברים החשובים, היפים והטובים שהכרתי".

בין התוקפים הבולטים נמצאת הפעילה החברתית דינה דיין, אשר בשלל ראיונות בכלי התקשורת ובציוצים בטוויטר תוקפת בחריפות את הגרעינים אשר לטענתה מתנהגים בצורה אגרסיבית מאוד, משתלטים על דיור ציבורי, גוזלים משאבים ממעוטי יכולת ויוצרים אווירה מתוחה בין יהודים לערבים בערים המעורבות.

מתקפתה של דיין החלה כאשר הודיע חבר הכנסת רוטמן כי הוא מתכנן להתגורר בלוד,על מנת לחזק את השכונה לאור המאורעות במבצע שומר החומות, דיין שלא אהבה בלשון המעטה את המעבר של רוטמן צייצה בעקיצה כי היא מתארת לעצמה שרוטמן יתגורר בדירת עמידר "ככה זה אצל מתנחלודים". 


(הגרעין התורני בלוד).

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן