הריאיון המרגש עם הוריה של רנה שנרב שנרצחה לפני כשנה וחצי | צפו

הרב איתן ושירה שנרב, התייחסו להסדר הטיעון שהוצג השבוע בבית המשפט הצבאי במחנה עופר, עם אחד מהמחבלים שנעצר בחשד למעורבות בפיגוע בבנימין בו נרצחה ביתם. בסיום הריאיון סיפרו ההורים על מיזם "זמן רנה" שהוקם לזכר בתם

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/12/20 09:54 כד בכסלו התשפא

הריאיון המרגש עם הוריה של רנה שנרב שנרצחה לפני כשנה וחצי | צפו
רנה שנרב הי"ד. , צילום: באדיבות המשפחה

בבית המשפט הצבאי בעופר הורשע אתמול (ד') אחמד קועד על חלקו בפיגוע במעיין דני שבמערב בנימין, בו נרצחה רנה שנרב הי"ד באוגוסט 2019. בהסדר הטיעון שהציגה לבית המשפט התביעה הצבאית, המחבל אמור להישלח ל-24 חודשי מאסר מאסר בפועל, אך השופטת דחתה את מתן גזר הדין ואמרה כי "מדובר בתיק לא פשוט", וכי העונש צריך להיות חמור יותר. הוריה של רנה, הרב איתן ושירה, הגיבו בראיון ל"כאן חדשות" להרשעה ובסיום הריאיון סיפרו ההורים על מיזם "זמן רנה" שהוקם לזכר בתם.

הרב איתן אמר: "מקווים שבית המשפט יפסוק בכל חומרת הדין נגד המחבל שידע שהולכים לרצוח את רנה שלנו המתוקה, הי"ד, ולא עשה כלום. הוא היה חבר המון שנים בארגון החזית העממית, שזה ארגון טרור". שירה אמרה כי מישהו ששומע על כוונה של רצח, מחבר בארגון טרור שמסביר למה הוא מסביר את המיקום והסיבות שלו שהוא רוצח, אלה דברים שהנאשם היום הודה בבית המשפט שהוא שמע מפי אחד חברי החוליה שרצחו את רנה שלנו. כל מה שחשוב לו זה לא להסתבך ולכן הוא מבקש לרדת מהרכב - הוא לא ממלא את חובתו הבסיסית כאדם ללכת ולהודיע. הוא הופך לשותף פעיל ברצח שהוא לא מנע".

בני הזוג שנרב מתנגדים להסדר הטיעון. "אנחנו באים בשם כל הצבא והשב"כ שעושים יום ולילה, כדי לתפוס את האנשים האלה. הם תפסו יותר מ-50 מחבלים שקשורים לרצח של רנה ואנחנו שומעים יותר ויותר עסקאות טיעון שאחרי 16-20 חודשים המחבלים חוזרים לבתיהם. זה ביזיון על חיילי צה"ל שמוסרים את הנפש שלהם לתפוס את האנשים האלה". בני הזוג באים בטענה לפרקליטות הצבאית שלא תיתן עונשים קלים.

 

על פרויקט ההנצחה לבתם, "זמן רינה", סיפרה שירה: "בשבת הראשונה אחרי הרצח, ביום שישי איתן יצא עם שני הילדים לטיול. ב-10:15 היה הפיגוע, ב-15:30 ההלוויה, בשבת אני נמצאת עם הילדים כשאיתן ודביר חיים הבן שלנו - מאושפזים בהדסה. הזיכרונות מתחילים לצוף והמון שיחות שהיו לי בקיץ על הפלאפון, רנה מאוד חיכתה לכיתה י"ב. היא אמרה לי שלכיתה י"ב היא תיקח את ה'נוקיה' הישן שלה, כי היא מרגישה שעם הוואצפים והכל היא מבזבזת המון זמן יקר".

"את הסיפור הזה אני מעבירה לאחי, שמעביר אותו לסיוון רהב מאיר, שלמחרת מפרסמת פוסט עם הדברים. בתוך יממה בערך 1,000 תגובות של אנשים שהחליטו להניח את הטלפון בצד לכמה זמן, לעילוי נשמת רנה. מפה מתחיל להתגלגל פרויקט גדול של זמן רנה שהרעיון של וזה להתנתק בשביל להתחבר".

הרב איתן הוסיף: "יש אפליקציה מאוד משוכללת שעשינו, זמן רנה. פוליטיקאים כמו יאיר לפיד ובצלאל סמוטריץ' שכתבו לנו סרטונים שבחנוכה או בשבת הם מניחים את הטלפונים בצד כדי להתנתק ולהתחבר למשפחה". 

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן