#מתנחלוד "משפחות שכל פשעם הוא הכיפה הסרוגה" יו"ר הגרעין התורני בלוד מגיב למתקפה

הגרעין התורני בלוד מותקף ברשתות החברתיות ופעילי שמאל מאשימים את חברי הגרעין בהסתה לאלימות וגניבת תקציבים, יו"ר הגרעין עונה לטענות: "מספיק להטיף לנו ולספר לנו על חיים משותפים שכל מה שאתם בעיקר מכירים זה לנגב חומוס בכפר הערבי השכן ולברוח הביתה"

חדשות כיפה אבי רוקח 27/08/21 08:49 יט באלול התשפא

"משפחות שכל פשעם הוא הכיפה הסרוגה" יו"ר הגרעין התורני בלוד מגיב למתקפה
תושבי לוד, ארכיון, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

בימים האחרונים נפתחה חזית חדשה. אנחנו כבר לא פורעים חסרי רסן ששורפים ובועטים, עכשיו אנחנו גזלנים שלוקחים ממי שאין לו עבור עצמנו.  זה התחיל במאי בהמון ערבי פורע ברחובות ופוגש אותנו בימים אלה ברשתות החברתיות על ידי אנשי שמאל קיצוני שלצערנו הרב פורע גם הוא בתודעה הציבורית במשפחות יקרות שכל פשעם הוא הכיפה הסרוגה וההחלטה לגור בלוד.

באופן מתוזמן ומתוזמר עולים לרשתות דוברים מטעם ומכפישים ללא הרף את חברי הגרעין. תחושה של ניצול הזדמנויות, אם כבר הצלחנו לשרבב את שמו של הגרעין בלוד כחבורה של שכירי חרב (כי אחרת איך נסביר למה לשרוף בתי כנסת, בתים מכוניות ולרצוח את יגאל יהושע על ידי המון ערבי משולח רסן)  אז בואו נלחץ על הדוושה ונאמר שהם גם גנבים. גנבים שזורקים אנשים לרחובות ולוקחים להם את הבתים.

הגרעין בלוד, מפעל ציוני אדיר, הוקם לפני 25 שנה במטרה לעסוק בצמצום הפערים החברתיים בעיר. השכנות המשותפת, המפגש הבלתי אמצעי ברחוב, בסופר ובתור לרופא מפיל מחיצות שהיו והופך את החיים יחד לטובים ומכבדים. זה נכון בתוך הציבור היהודי אך גם בינינו לבין הערבים, לצערנו עד מאי האחרון. כמו בלוד גם בערים רבות בארץ קיימים גרעינים שזוהי מטרתם, פשוט לחיות ביחד ללא תיוגים וללא שיפוטיות חיצונית.

הגרעין מפעיל בית לנערות שירדו לזנות שפתוח לכל אחת בין היא יהודייה או ערבייה, מתנ"ס לחוגים ופעילות לילדים, נוער ומבוגרים, מפעלי חסד של מזון, סעודות שבת לערירים בעיר ועוד מגוון של פרויקטים. כמו כל עמותה אנו עמלים ומקבלים תמיכה ממדינת ישראל עבור הפעילות שלנו. אין לנו צורך להתנצל על כך, להיפך גאווה גדולה להיות חלק מהמגזר השלישי שזוכה לתמיכה כלכלית ומאפשר לנו להפעיל באופן ראוי ולעשות טוב למען הזולת.

השותפות בגרעין זו שותפות ברעיון. אין צורך לשלם או להביע מחויבות למשהו כדי להיות חלק מזה. זו שותפות שבאה ממקום של רצון להיות חלק מקהילה ששמה דגש על הצד החברתי והתורני בעיר. משפחה שבאה לגור בלוד אינה נדרשת לעבור במשרדי הגרעין או משהו דומה. כמו כל משפחה אחרת היא בוחרת את מקום מגוריה ומשלמת טבין ותקילין עבור מבוקשה ללא שום תמיכה.  כל אמירה או ניסיון לומר שהמגורים בעיר הם תוצאה של הטבה כלכלית של המדינה עבור הגרעין זה שקר וכזב.

הניסיונות של ארגוני שמאל שמאז הפרעות סימנו לעצמם את הצורך להתנגח ולחפש את מקום חרפתנו מביש ומאכזב. דווקא במקום כמו לוד, במקום שבו השאיפה היא להפיל מחיצות ותיוגים שיפוטיים שבו ניתן להניח בצד מחלוקות אחרות ולחפש את המשותף והמחבר בין חלקים שונים בחברה הישראלית ולקדם שיח חברתי מגוון אנו מוצאים שוב אנשים שכל מטרתם הוא הרס, חורבן ומחלוקת. חזרו בכם, התנערו מאמירות חלולות אלו. בואו לגור כאן, בואו תהיו חלק מהמרקם האנושי של העיר, תקנו או תשכרו גם אתם דירות כאן כמונו,  מספיק להטיף לנו ולספר לנו על חיים משותפים שכל מה שאתם בעיקר מכירים זה לנגב חומוס בכפר הערבי השכן ולברוח הביתה או במבצע שומר החומות לעמוד בצומת עם שלט שתומך בחיים משותפים אבל שום דבר מעבר. בואו ותהיו שותפים אתנו במעשה הציוני, העיר לוד נמצאת במרכז הארץ 5 דקות מנתב"ג ויש מקום לכולם.