משרד הבריאות הכריע: מבצע החיסונים מתרחב לבני ה-30

החיסון במנה שלישית לבני 30 ומעלה אושר בעקבות המלצת הצוות המייעץ לחיסוני קורונה, הצוות לטיפול במגפות, וכן המלצת חברים בוועדת המעקב למועילות ולבטיחות החיסון | בנט: "אנחנו חלוצי החיסון השלישי בעולם"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 24/08/21 14:06 טז באלול התשפא

משרד הבריאות הכריע: מבצע החיסונים מתרחב לבני ה-30
מתחם חיסונים בגבעתיים, צילום: Miriam Alster/Flash90

מבצע החיסונים מתרחב. לאחר שבשבוע שעבר הוחלט לאפשר את מתן מנת הבוסטר, החיסון השלישי גם לבני הארבעים, עדכנו אתמול גורמים במשרד הבריאות כי עד סוף השבוע, יאושר החיסון הנוסף גם לבני השלושים ומעלה. היום (ג') אישר משרד הבריאות את הרחבת החיסון. 

החיסון במנה שלישית לבני 30 ומעלה אושר בעקבות המלצת הצוות המייעץ לחיסוני קורונה, הצוות לטיפול במגפות, וכן המלצת חברים בוועדת המעקב למועילות ולבטיחות החיסון. בישיבה האחרונה הומלץ להרחיב בצורה מדורגת את מעגל המתחסנים לקבוצות צעירות מבני 40.

בכוונת משרד הבריאות לאפשר את המנה השלישית לכל האוכלוסייה בכל הגילאים, עד לערב ראש השנה בעוד פחות משבועיים. על מנת לא לפספס קבוצות סיכון, החליטו למקד את מבצע החיסונים בקבוצת גיל מסוימת, זאת למרות שהירידה בכמות הנוגדנים לאחר מתן המנה השנייה של החיסון נצפתה כבר בכל הגילים. 

במידה והחיסון השלישי יורחב לכל הגילים, בממשלה מתכננים לקצר את תוקף התו הירוק לחצי שנה בלבד מאז קבלת המנה השנייה, אשר נכון לעכשיו תוקפו הוא עד סוף שנת 2021. במידה ויאושר, המהלך יאלץ אז האזרחים להתחסן בכדי שיוכלו להיכנס למקומות בילוי ופנאי על בסיס התו הירוק. 

קופות החולים החלו לחסן את בני ה-30 ומעלה

מקופת החולים מאוחדת נמסר, כי הקופה תתחיל לחסן באופן מיידי גם את בני ה-30 ומעלה. "ברגעים אלה מבוצעות כל ההתאמות הנדרשות במערכות הקופה ובשעה הקרובה ניתן יהיה לקבוע תור באתר או באפליקציה, ואנו נאפשר למי שמעוניין בכך להגיע כבר עכשיו ללא תור ולהתחסן. אנחנו קוראים לכל מי שזכאי לכך וטרם התחסן במנה השלישית לצאת ולהתחסן, החיסון מציל חיים ומונע תחלואה".

גם בקופת חולי יתחילו בחיסון בני 30 ומעלה במנת חיסון שלישית כבר מהיום. "ניתן לזמן תור החל מהשעה 17:00 באתר ובאפליקציה ל-200 מתחמי חיסון הפרוסים ברחבי הארץ", נמסר. 815,000 איש התחסנו עד כה במנת החיסון השלישית בכללית. 

לאומית שירותי בריאות עדכנה אף היא כי ניתן להזמין תור לחיסון לגילי 30 ומעלה באתר באפליקציה ובמוקד הטלפוני *507. מנכ"ל לאומית, חיים פרננדס: "אני קורא למבוטחי הקופה להזמין תורים ולהתחסן בהקדם על מנת להגן על עצמיכם ועל הסובבים אתכם ושנוכל לחגוג את החגים יחדיו".

בנט: "אנחנו חלוצי החיסון השלישי בעולם"

כשמונה חודשים חלפו מאז החל מבצע החיסונים בישראל, עם הגעת המשלוח הראשון של חיסונים מתוצרת ענקית התרופות האמריקאית פייזר. אתמול העניק מנהל המזון והתרופות האמריקני, ה-FDA, אישור מלא לחיסון.

"אני מברך על האישור הקבוע שהעניק ה-FDA לחיסון של חברת פייזר. זהו צעד חשוב המוכיח את צדקת דרכנו: להקדים את העולם ולהיות חלוצי החיסון השלישי בעולם", אמר היום ראש הממשלה נפתלי בנט, והוסיף: "ישראל מובילה בהתמודדות העולמית נגד הקורונה, כאשר אנו שומרים על בריאות אזרחי ישראל ועל פרנסתם בכל מחיר, חרף הלחצים לסגור את המדינה".


(בנט מתחסן בפעם השלישית)

ביום שישי האחרון, דקות לפני שהתחסן, אמר ראש הממשלה: "אמרתי לציבור שאם נתחסן באלול - נוכל לחגוג את החגים עם המשפחה בתשרי. אני אומר לכם עכשיו - זה בהישג יד. זה היה נשמע דמיוני כי הציבור הישראלי רגיל להימצא בחגים בסגר. זה בהישג יד, אבל אנחנו עוד לא שם. אני אומר בצורה ברורה: אם תצאו להתחסן בחיסון השלישי - נוכל להימנע מסגר רביעי. אנחנו בשיא המערכה כרגע".