מבצע החיסון השלישי מסתמן: חיסון נוסף לבני ה-30 כבר בסוף השבוע

גורמי מקצוע מעריכים כי מבצע החיסונים יורחב לשכבת גיל נוספת, ועד ראש השנה תתאפשר מתן המנה השלישית לכלל האוכלוסייה. קבינט הקורונה יאשר את קיצור התו הירוק לחצי שנה מאז קבלת המנה השנייה| 300 דו"חות ביממה על הפרת תקנות הקורונה

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 23/08/21 22:40 טו באלול התשפא

מסתמן: חיסון נוסף לבני ה-30 כבר בסוף השבוע
שר הבריאות הורוביץ במתחם החיסונים, צילום: Yossi Aloni/FLASH90

הקורונה לא עוצרת: מעל 600 חולים קשים נרשמו אתמול במדינת ישראל, ומתוכם 108 מונשמים, ומבצע החיסונים ממשיך. בישראל ישנם 1,482,503 מתחסנים במנה השלישית, 5,445,567 מתחסנים במנה שנייה, ו-5,900,077 בני אדם שהתחסנו במנה הראשונה. 

לאחר שבשבוע שעבר הוחלט לאפשר את מתן מנת הבוסטר, החיסון השלישי, גם לבני הארבעים, מעדכנים גורמים במשרד הבריאות כי עד סוף השבוע, ואולי אפילו החל ממחר, יאושר החיסון הנוסף גם לבני השלושים. הכוונה היא לאפשר את המנה השלישית לכל האוכלוסייה בכל הגילאים, עד לערב ראש השנה בעוד שבועיים. על מנת לא לפספס קבוצות סיכון, החליטו למקד את מבצע החיסונים בקבוצת גיל מסוימת, זאת למרות שהירידה בכמות הנוגדנים לאחר מתן המנה השנייה של החיסון נצפתה כבר בכל הגילים. 

במידה והחיסון השלישי יורחב לכל הגילים, בממשלה מתכננים לקצר את תוקף התו הירוק לחצי שנה בלבד מאז קבלת המנה השנייה, אשר נכון לעכשיו תוקפו הוא עד סוף שנת 2021. במידה ויאושר, המהלך יאלץ אז האזרחים להתחסן בכדי שיוכלו להיכנס למקומות בילוי ופנאי על בסיס התו הירוק. 

מוקדם יותר היום (ב') שר הבריאות ניצן הורוביץ השיק את מבצע "חיסון עד הבית", אשר "נועד להביא את החיסונים ליישובים האלה - שבהם מצאנו שיעור התחסנות נמוך. ניידות חיסון נמרץ יגיעו הכי קרוב לבית שאפשר. זה יכול להיות שובר השוויון שיפתור את הבעיה הזו או יותר נכון שובר אי השוויון".  

על פי נתונים שמפרסם משרד הבריאות, המאפיינים העיקריים לאוכלוסיית הלא מחוסנים בישראל הם מעמד סוציו אקונומי נמוך וצעירים בגילאי 12-39. בנוסף,  53% ממי שלא התחסנו הם ממעמד סוציו אקונומי נמוך מהחברה הכללית, 31% מהתושבים ביישובים הערביים ו-16% מהתושבים ביישובים החרדיים.  

 המשטרה במבצע אכיפה נרחב

בתוך כך, משטרת ישראל ממשיכה במבצע הנרחב לאכיפת תקנות הקורונה ברחבי הארץ. ביממה האחרונה רשמה המשטרה בגזרת מחוז ת"א למעלה מ-300 דוחות, מרביתם בשל אי עטיית מסיכות, הפרות בבתי עסק וכן כעשרים דוחות בגין הפרת בידוד. המשטרה ממקדת אכיפתה במקומות הומי קהל ובמתחמים סגורים כגון בתי עסק, קניונים ותחבורה ציבורית וכן מבצעת בדיקות יזומות לבחינת הימצאות חייבי בידוד וחולים מאומתים  בביתם.

המשטרה  קוראת לציבור להישמע להנחיות, להקפיד על עטיית מסיכות כנדרש במקומות סגורים ומוקדי התקהלות, להקפיד על חובת הבידוד וכן על כל ההגבלות השונות המתעדכנות מעת לעת. 

(אכיפת קורונה במרחב איילון)