בנט: "אנחנו חלוצי החיסון השלישי בעולם"

ראש הממשלה מברך על אישור הקבע שניתן לחיסון נגד קורונה של פייזר על ידי ה-FDA, ואומר: "אנו שומרים על בריאות אזרחי ישראל ועל פרנסתם בכל מחיר, חרף הלחצים לסגור את המדינה" | מאוחר יותר ימריא לביקור ראשון כראש ממשלה בארצות הברית

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 24/08/21 13:00 טז באלול התשפא

בנט: "אנחנו חלוצי החיסון השלישי בעולם"
בנט לאחר החיסון השלישי, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

כשמונה חודשים חלפו מאז החל מבצע החיסונים בישראל, עם הגעת המשלוח הראשון של חיסונים מתוצרת ענקית התרופות האמריקאית פייזר, להם ניתן אישור חירום בלבד. אתמול העניק מנהל המזון והתרופות האמריקני, ה-FDA, אישור מלא לחיסון. ראש הממשלה נפתלי בנט הגיב התייחס היום למתן אישור הקבע.

"אני מברך על האישור הקבוע שהעניק ה-FDA לחיסון של חברת פייזר. זהו צעד חשוב המוכיח את צדקת דרכנו: להקדים את העולם ולהיות חלוצי החיסון השלישי בעולם", אמר בנט, והוסיף: "ישראל מובילה בהתמודדות העולמית נגד הקורונה, כאשר אנו שומרים על בריאות אזרחי ישראל ועל פרנסתם בכל מחיר, חרף הלחצים לסגור את המדינה".

בנט ימריא הערב לביקור ראשון בארצות הברית במסגרת תפקידו כראש ממשלה. ביום חמישי יערוך פגישה ראשונה עם הנשיא האמריקאי, ג'ו ביידן. "מאוחר יותר היום אצא לארצות הברית, שאישרה את החיסון השלישי אחרינו", אמר בנט. "האמריקאים עשו זאת בלב קצת יותר קל מכיוון שאנחנו כבר הלכנו בכיוון הנכון, אחרי ההחלטות הלא פשוטות - אך האפקטיביות - שקיבלנו. אני מבקש מכם, אזרחי ישראל: עטו מסכות, שמרו על הכללים וצאו מיד להתחסן", אמר לסיום.

נזכיר כי לאחר שבשבוע שעבר הוחלט לאפשר את מתן מנת הבוסטר, החיסון השלישי, גם לבני הארבעים, עדכנו אתמול גורמים במשרד הבריאות כי עד סוף השבוע יאושר החיסון הנוסף גם לבני השלושים.

הכוונה היא לאפשר את המנה השלישית לכל האוכלוסייה בכל הגילים, עד לערב ראש השנה בעוד שבועיים. על מנת לא לפספס קבוצות סיכון, החליטו למקד את מבצע החיסונים בקבוצת גיל מסוימת, זאת למרות שהירידה בכמות הנוגדנים לאחר מתן המנה השנייה של החיסון נצפתה כבר בכל הגילים.