החל מהבוקר פרופסור נחמן אש אישר את מתן החיסון השלישי לבני ה-40: "מקווה שזה ישפיע"

המנה השלישית של החיסון נגד נגיף הקורונה מגיעה גם לבני הארבעים, זאת לאחר שמנכ"ל משרד הבריאות אישר את המלצת הצוות המייעץ מאתמול. "קיבלתי את ההחלטה על הרחבת מתן החיסון השלישי באופן רשמי" | ראש הממשלה יתחסן בשעה 10:00

אלעד הומינר שמחה ברנס שמחה ברנס ואלעד הומינר, חדשות כיפה 20/08/21 08:02 יב באלול התשפא

פרופסור נחמן אש אישר את מתן החיסון השלישי לבני ה-40: "מקווה שזה ישפיע"
מנה שלישית לחיסון נגד הקורונה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המנה השלישית של החיסון נגד הקורונה ניתנת החל מהבוקר (ו') גם לבני 40 ומעלה, לנשים בהיריון בכל גיל ולאוכלוסיות נוספות. מנכ"ל משרד הבריאות הפרופסור נחמן אש אישר הבוקר: "קיבלתי את ההחלטה על הרחבת מתן החיסון השלישי באופן רשמי, והבוקר יצאו המסמכים הרשמיים. שמח שאנחנו יכולים להרחיב את מתן החיסון, זה צעד חשוב, מקווה שזה ישפיע", אמר בריאיון לגל"צ. בשעה 10:00 ראש הממשלה נפתלי בנט יקבל את מנת החיסון השלישית במרכז הרפואי מאיר, בכפר סבא.

בתום דיון ארוך, הצוות המייעץ לחיסוני קורונה, הצוות לטיפול במגפות וחברים בוועדת המעקב למועילות ולבטיחות החיסון של משרד הבריאות, החליט אמש (ה') להמליץ על הרחבת מבצע החיסונים זאת בכפוף לאישורו של פרופסור אש שכאמור ניתן הבוקר. קופות החולים לא המתינו לאישור הסופי וכבר אמש אפשרו למבוטחיהן להזמין תור לקבלת המנה השלישית למי שחלפו חמישה חודשים מאז קיבל את המנה השניה.

אישר את החיסון השלישי

נחמן אש.  צילום: Flash90

בהודעת משרד הבריאות נכתב: "הרוב המוחלט של המשתתפים המליצו על הרחבת החיסון השלישי באופן מדורג ובשלב זה יהיו זכאים להתחסן במנה השלישית בני 40 ומעלה ובהמשך יורחב מעגל המתחסנים לקבוצות גיל צעירות יותר". 

חברי הצוות המייעץ המליצו בפעימה זו לחסן במנה שלישית נשים בהריון, צוותי הוראה, עובדי מערכת הבריאות, מטופלים ומטפלים במוסדות בריאות ורווחה, אנשים עם מוגבלויות ומטפליהם, מטפלים בקשישים, אסירים וסוהרים וקבוצות סיכון כמו סוכרת והשמנת יתר. ממשיכים להתחסן קבוצות של אנשים עם דיכוי חיסוני.

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, אשר התנגדה בעבר להרחבת המבצע לבני הארבעים ומעלה, תמכה במהלך והביעה את תמיכתה בחיסון האוכלוסיות שנמצאות בקבוצות סיכון. בדיון לא התקיימה הצבעה, בניגוד להתכנסויות קודמות של חברי הוועדה - וההחלטה התקבלה באופן גורף.

על פי נתוני משרד הבריאות, ישנם 1,201,254 מתחסנים מנה שלישית, 5,431,133 מתחסנים מנה שנייה, 5,871,532 מתחסנים מנה ראשונה. אתמול התגלו 7,856 מאומתים חדשים מתוך 145,724 בדיקות שנערכו לגילוי הנגיף. 


(ראש הממשלה מתייחס לחיסון השלישי, השבוע)

ארצות הברית: מבצע החיסונים השלישי יצא לדרך

אתמול (ד') הכריעו הרשויות בארצות הברית לצאת למבצע חיסון שלשי נרחב לכל אזרחי המדינה. הווריאנט ההודי תוקף את ארצות הברית בעצמה ובוושינגטון מקווים כי חיסון שלישי יבלום את התמותה.

המהלך עדיין תלוי באישור מנהל המזון והתרופות האמריקני ה-FDA, אך צפוי לקבל אישור. "בהתבסס על ההערכה האחרונה שלנו, ההגנה הנוכחית מפני מחלות קשות, אשפוז ומוות עלולה לרדת בחודשים הקרובים, במיוחד בקרב אלה שנמצאים בסיכון גבוה יותר או שחוסנו בשלבים מוקדמים יותר של הפצת החיסונים", אמרו בכירים אמריקאים על החיסון והוסיפו: "בשל ווריאנט דלתא, שמדבק ביותר, אנו מתחילים לראות עדויות להפחתת ההגנה מפני קלים ובינוניים". מבצע החיסון יחל ב-20 בספטמבר.

רק לפני שבוע אישרו הצוות המייעץ לחיסוני קורונה, הצוות לטיפול במגפות וחברים בוועדת המעקב למועילות ולבטיחות החיסון, להרחיב את החיסון השלישי גם לבני החמישים.  הרוב המוחלט של המשתתפים המליצו להרחיב את ההמלצה לחסן  בחיסון שלישי אוכלוסיות מגיל 50 ומעלה, עובדי מערכת הבריאות , חולים בעלי גורמי סיכון לתחלואת קורונה קשה, אסירים וסוהרים. ההמלצה על הרחבת החיסון הועברה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש , שצפוי לקבל החלטה, ביחס להרחבת החיסון. אש אמר בעבר כי: "אנחנו יודעים שירידת היעילות משפיעה על כל הגילאים. אנחנו רואים את ההדבקות, וגם בני 40 ויותר יכולים לחלות קשה".