"לוביסט עם פרצוף חמוץ" | עמית סגל תוקף את בני גנץ ועוקץ את בנט

אתמול אישרו שרי הממשלה תוספת של כ-1.3 מיליארד שקל לפנסיות התקציביות של יוצאי צה"ל, העיתונאי הסרוג תקף את ההחלטה ואת הממשלה | סגל לא התאפק ועקץ את בנט

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 23/08/21 07:49 טו באלול התשפא

"לוביסט עם פרצוף חמוץ" | עמית סגל תוקף את בני גנץ ועוקץ את בנט
סגל, צילום: Hadas Parush/Flash90

החלטת השרים אתמול (א') במהלך ישיבת הממשלה כי הפנסיות של יוצאי צהל יקבלו תוספת תקציב של כמיליארד שקל עוררה ביקורת ציבורית רבה. גם בתוך הממשלה נמצאו מתנגדים, מספר חברי כנסת תקפו את ההחלטה ואיימו כי לא יאשרו אותה בכנסת. העיתונאי עמית סגל הצטרף לחגיגה ותקף את חברי הממשלה ושר הביטחון בני גנץ.

סגל פרסם פוסט תוקפני בפייסבוק בו כתב: "היו ימים שלמדינת ישראל היה שר ביטחון. היום יושב בקריה לוביסט. בשבתו כיו״ר השדולה למען הפנסיות התקציביות, וכמי שבעצמו נהנה מפנסיה שמתקרבת לשש ספרות בחודש (לא כולל שכר השר), חילץ היום בני גנץ באיומים פוליטיים יותר ממיליארד שקל בשנה לטובת הלבנת המהלך הפלילי הקרוי ״תוספת הרמטכ״ל״, הלא הוא עוד הר כסף לכל פנסיונר של צה״ל, רובם בגיל שעד השבוע שעבר עוד לא היה זכאי לחיסון שלישי.

הפרצוף החמוץ עשה את שלו, האיומים על הליכה עם נתניהו לא הזיקו, ובעוד המדינה כולה מנסה להתאושש משנת גירעון וצניחה כלכלית, החברים של יו״ר הוועד גנץ נהנים מעכשיו מתוספת נדיבה של עשרה אחוזים בממוצע. במדינת הקצינים של גנץ לא הייתה קורונה ולא היה מיתון".

על המצב הביטחוני ברצועת עזה הוסיף בציניות: "מספרים שכוסות הצטלצלו כששר הביטחון דפק על השולחן בממשלה. איזו לוחמנות! הלוואי שהיה מפגין כזו גם בממשלה הנוכחית והקודמת כדי לדרוש תגובה הולמת על עפיפונים ורקטות. הלוואי, למצער, שהיה דופק על השולחן גם למען משרתי הסדיר. אבל להם גנץ לא דואג ולהם אין לוביסט".

לסיום תקף סגל את שר האוצר ואת ראש הממשלה נפתלי בנט: "אך בחודש שעבר הבטיח שר האוצר אביגדור ליברמן להעמיד את משרתי הסדיר ״על ראש תקציבנו״. כנראה זו לא הייתה הבטחה ליבתית. אך בבחירות האחרונות הבטיח ראש הממשלה בנט להילחם בפנסיות התקציביות. טוב, לפחות הוא לא חתם על מסמך בנושא. תחת החשש מעריקה של גנץ, הם נכנעו לכל תנאיו. תשאלו את פקידי האוצר ההמומים מה דעתם על הצ׳ק שאולצו לחתום עליו.

גנץ נוהג להשתמש בפרצופו החמוץ מאז הקמת הממשלה כנשק אסטרטגי להשגת כל העולה על רוחו. חמיצותו אומנותו. היום הוא הצליח: לא ישראל לפני הכל, ישראל הראשונה לפני הכל".


(בנט בפתח ישיבת הממשלה).

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן