המחבל הסתיר את האקדח | תחקיר פציעתו של לוחם מג"ב

צה"ל מפרסם תחקיר ראשוני לאירוע הירי על גדר הרצועה, שבמהלכו נפצע סמ"ר שמואלי, שלושה כדורים נורו לעברו דרך חרך מטווח אפס. מספר דקות קודם לכן אירע ניסיון חטיפת נשק של חייל

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 22/08/21 18:27 יד באלול התשפא

המחבל הסתיר את האקדח | תחקיר פציעתו של לוחם מג"ב
צילום: החייל שנפצע במהומות, צילום: דוברות המשטרה, Abed Rahim Khatib/Flash90

פחות מיממה לאחר ההתפרעויות של מאות פלשתינים על גדר המערכת בצפון הרצועה, ופציעתו האנושה של לוחם מג"ב בראל חדריה שמואלי, אשר עדיין נאבק על חייו בבית החולים סורוקה, מתפרסם היום (א') תחקיר ראשוני של האירוע על ידי אוגדת עזה. 

המחבל שירה בלוחם הסתיר את הנשק במכנסיים, ושלף אותו כמה שניות לפני שירה לעברו שלושה כדורים דרך חרך החומה, כך עולה מהתחקיר. מאותו חרך שמואלי כיוון את נשק הצלפים שלו, ולכן לא זוהה על ידי כוחות איסוף קרקעיים ואוויריים שסרקו את האזור.

עוד עולה כי אחד הכדורים שנורו לעבר שמואלי פגעו בראשו מטווח אפס, והוא נפל אחורה. ברשת הקשר החטיבתית הספיקו לצעוק "כדור", אולם בדקות הראשונות לא הצליחו להבין אם מדובר בירי דו-צדדי או בירי של מחבל מהצד העזתי.

לאחר הפגיעה, אשר במהלכה עמד שמואלי ליד מפקדו, הוא נפל לאחור וקיבל טיפול מיידי מחובש שעמד בקרבת מקום. בתוך שניות הועבר לרכב פינוי ממוגן, שהעביר אותו לצומת סעד, ומשם בליווי פרמדיקים הגיע לבית החולים סורוקה בתוך פחות משעה.

כמה דקות לפני הפגיעה, צלף אחר של יחידת המסתערבים ירי מטווח אפס על מחבל שניסה לחטוף את נשקו ובכך הצליח להשתלט על האיום. המחבל שירה עם אקדחו על שמואלי הוא פעיל חמאס, ובצה"ל מעריכים כי הפרת הסדר תוכננה ואורגנה מראש עם נשק חם. 

מוקדם יותר היום האשים אביו של החייל שנפצע את צה"ל במחדל. "בטח שהייתה פאשלה שם, הרי איך הם הגיעו לגדר? ממתי אסור לירות בהם? הם באו להרוג אותו, זו פאדיחה גדולה של הצבא. צריכים לפזר הפגנה כמו שצריך. למה הבן שלי צריך להגיע לבית חולים בגלל הפגנה?".

האב המשיך בדמעות: "הוא לא היה צריך להיות שם, הוא משתחרר בעוד חודשיים וזו לא הפלוגה שלו. למה לא הסיגו אותם לאחור? איך גורמי ביטחון נותנים לאנשים להתקרב? למה מפחדים לירות על מחבל? ממה לפחד? באים להרוג אותך - תירה. ככה תמיד היו הוראות הפתיחה באש כשהוא היה שם".

"זה לא פייר, איזה עולם אכזר כל עם ישראל שיתפלל לשלומו, לפחות שיחיה, לא יותר מזה. שבורא עולם יחזק אותו, ישמור עליו וייתן לו לחזור לחיים נורמליים". סיים.

מפקדו של אוראל, סנ"צ ק' התראיין הבוקר ללא חשיפת שמו ל-103FM וסיפר על מצבו של בראל. "הוא עדיין מאושפז בטיפול נמרץ ומצבו קשה עד אנוש, אנחנו מקווים לבשורות טובות ולישועות",אמר ק' והוסיף: "בהזדמנות זו, אני מבקש מהמאזינים להתפלל לרפואתו של בראל בן ניצה, שבעזרת השם יקום ונוכל להיות במצב אחר היום".