גנץ על דחיית פתיחת שנת הלימודים: "לא שולל"

שר הביטחון התייחס היום לסוגיית פתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר ולא נשמע אופטימי במיוחד | גנץ רמז על סגר רביעי: "זה לא דבר טוב, אבל עלול להיות הכרחי" | ומה הוא חושב על נתניהו וההצעות מהליכוד

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 18/08/21 17:10 י באלול התשפא

גנץ על דחיית פתיחת שנת הלימודים: "לא שולל"
בני גנץ, צילום: Miriam Alster/FLASH90

ה-1 בספטמבר הולך ומתקרב ונראה כי שנת הלימודים גם אם תיפתח כסדרה, תיראה שונה ממה שדמיינו במשרד החינוך. מנכ"ל משרד החינוך חתם על צו שיאפשר חיסונים בבתי ספר ובנט יכנס דיון חירום על פתית שנת הלימודים בצל התחלואה, שר הביטחון בני גנץ התייחס היום לפתיחת שנת הלימודים, לנתניהו ולפרצוף החמוץ. 

גנץ התראיין היום לאתר 'וואלה' והתבטא על שלל נושאים בוערים. על פתיחת שנת הלימודים אמר שר הביטחון בחשש כי: "אנחנו נמצאים בדילמה: בספטמבר אנחנו מדברים על 6-7 ימי לימודים. מצד אחד רוצים שהשנה תתחיל כסדרה, זה גם מה שמובילה שרת החינוך, ומצד שני עושים את החישובים עד הרגע האחרון האם נוכח שבעה ימים לימודים אולי עדיף לחכות חודש אחד ולהשלים את זה במהלך השנה". "שתי האופציות טובות, אני לא פוסל את האפשרות שנדחה את שנת הלימודים בחודש". הוסיף גנץ. 

בזמן שבנט עושה הכל כדי להימנע מסגר שיראה ככישלון, שר הביטחון חשף את דעתו על סגר רביעי, "סגרים פוגעים בכלכלה, פוגעים בתקשורת החברתית, מקשים על אוכלוסיות מבוגרות - זה לא דבר טוב, אבל עלול להיות הכרחי". אמר גנץ.

גנץ. לא פרצוף חמוץ?

גנץ. לא פרצוף חמוץ?                                                                                                         צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

על הפרצוף החמוץ שהפך לסימן ההיכר החדש של גנץ בישיבות הממשלה אמר: "זו אגדה שלכם. אני שם תמיד את השיקולים של המדינה. הסיסמה שלי - 'ישראל לפני הכל' - זה דרך חיים, הממלכתיות היא דרך חיים".

"אני יכול להיות ראש ממשלה"

גנץ נשאל על ההצעות של חברי הכנסת מהליכוד לחבור לגוש הימין ולהפוך לראש ממשלה, "הדבר הזה ידוע, יכולתי להיות ראש הממשלה ואני חושב שאני יכול להיות ראש הממשלה בכל נקודת זמן פוליטית. אך השינוי בישראל היה דבר חשוב, תמכתי בו ואמשיך לתמוך בו".

על ראש האופוזיציה בנימין נתניהו גנץ לא חסך ביקורת. גנץ אמר על נתניהו: לא מתגעגע לאף אחד שמעמיד את השיקולים האישיים שלו מול השיקולים הלאומיים. אני עוסק בסוגיות יותר חשובות מנתניהו של ביטחון מדינת ישראל. ימים יגידו אם הוא יחזור להיות ראש ממשלה".

על אי התגובה לירי לעבר שדרות אמר גנץ מסר דומה לזה של ראש הממשלה נפתלי בנט. "מה שאמרנו הוא שמה שהיה הוא לא מה שיהיה. אני לא עובד אצל חמאס. הוא אומר קפוץ ואני אומר כמה גבוה. ירה, יירטנו, רשמנו נחזור. בסך הכל שקט אבל מאוד רגיש, ומאוד נפיץ בכל אחת מהגזרות".


(גנץ בגבול עזה אחרי הירי).