בנט בפתח ישיבת בממשלה: "ירשנו מצב לא פשוט, איראן מתנהגת בצורה בריונית"

אתגרים רבים מונחים לפתחו של ראש הממשלה | לצד הגל הרביעי של הקורונה בשבוע האחרון חלה התחממות בגזרה הדרומית | בנט התייחס לאירועים הקשים ולנסיעתו לבית הלבן בהמשך השבוע

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 22/08/21 13:25 יד באלול התשפא

בנט בפתח ישיבת בממשלה: "ירשנו מצב לא פשוט, איראן מתנהגת בצורה בריונית"
בנט בישיבת הממשלה, צילום: Ohad Zwigenberg/POOL

הממשלה התכנסה היום (א') בכדי לדון בנגיף הדלתא המשתולל ובתקציב המדינה שמעורר מחלוקות עזות בתוך הקואליציה, בין היתר בסוגיית הפנסיות ליוצאי צה"ל. ראש הממשלה נשא דברים בפתח ישיבת הממשלה, בהמשך היום צפוי לכנס בנט את הקבינט שידון בפתיחת שנת הלימודים.

תחילה התייחס בנט לאירוע הקשה אמש ברצועה, שם נפצע לוחם מג"ב באורח קשה. "ישראל תבוא חשבון עם מי שפוגע בלוחמי שלנו ובאזרחי ישראל" אמר בנטו, והוסיף": צה"ל הגיב במהלך הלילה בתקיפה רחבה למדי ברצועה, בשבוע שעבר קיימתי הערכה באוגדת עזה עם הרמטכ"ל ושר הביטחון. צה"ל, פיקוד דרום ואוגדת עזה ערוכים ומוכנים לכל תרחיש".

על מגפת הקורונה המשתוללת אמר ראש הממשלה כי: "אנחנו ממשיכים להילחם במגיפה בכל העוצמה על פי תכנית העבודה הסדורה של הממשלה. היו שתי חלופות לפנינו - אסטרטגית הפטיש הרחב, כלומר: הסגרים; או מערכה רחבה מרובת פעולות לבלימת התחלואה. אנחנו בחרנו באפשרות השנייה. אנחנו מקיימים מערכה של עשרות פעולות קטנות גדולות בו זמנית שנועדו ביחד לבלום את התחלואה כדי לתת לחיסונים מספיק זמן להיכנס לפועלם".


(בנט מקבל את החיסון השלישי).

על מניעת המגיפה אמר בנט: "מסת בדיקות מהירות ביתיות - אנחנו קרובים לרבע מיליון בדיקות ביום בישראל; תו ירוק מורחב וכמעט אוניברסלי; חיסונים שלישיים גם אצל מבוגרים וגם אצל השכבות הצעירות. החיסון השלישי נפתח לצוותי הוראה בכל הגילאים, לא רק 30 פלוס, ואני קורא למורים לצאת להתחסן. הגדלנו את הקיבולת של מערכת הבריאות לקליטת חולים קשים".



"הכי קל היה להיענות ללחצים, לסגור את המדינה כמו שהיה בעבר, אבל התעקשנו לא לעשות זאת כי פגיעה בפרנסה ובכלכלה היא המוצא האחרון אני יכול לבשר מכאן: בידינו לנצח את הגל הזה. אם הציבור ימשיך להתחסן בהמוניו, אם נמשיך לעטות מסיכות כראוי, אם נמשיך להתנהל באחריות, אנחנו נחגוג את החגים עם המשפחה באופן חופשי".

לסיום סיפר בנט על טיסתו למפגש רשמי בבית הלבן עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. "אנחנו נוסעים במתכונת מצומצמת בגלל הקורונה, אבל תזמון הביקור חשוב מאוד כי אנחנו בנקודה קריטית ביחס לאיראן שמתקדמת בהעשרת אורנים במהירות וכבר קיצרה משמעותית את פרק הזמן הדרוש לצבירת החומר לפצצה גרעינית אחת" אמר בנט.

בנט האשים את נתניהו בהתנהלות שגויה מול איראן ואמר: "ירשנו מצב לא פשוט, איראן מתנהגת בצורה בריונית ואגרסיבית בכל האזור. אומר לנשיא ביידן שזה הזמן לבלום את האיראנים, לא לתת להם חבל הצלה באמצעות כניסה להסכם גרעין שכבר פג התוקף שלו, והוא לא רלוונטי נציג גם תכנית סדורה שבנינו בחודשיים האחרונים לבלימת האיראנים גם במימד הגרעיני וגם במימד התוקפנות האזורית".

מינויים ומחלוקות: סדר היום של הממשלה

לפתחה של הממשלה עומדים כמה עניינים דחופים. הראשון הוא הפנסיות הצבאיות שצפויות לגדול בכ-1.3 מיליארד שקל. מהלך שגורר ביקורת ציבורית רבה וגם בתוך הממשלה ישנם מתנגדים. ביניהם: סגן השר אביר קארה וח"כ משה קינלי.

עוד בנושאי ביטחון, צפויים השרים  לדון בהורדת גיל הפטור לחרדים מ-24 ל-21. דיון שמעורר מחלוקת עזה בתוך הקואליציה. כזכור, הנושא אמנם היה חלק מההסכמים הקואליציוניים אך שר הביטחון בני גנץ מתעקש שלא לאשר את הורדת גיל הפטור.

עוד צפויים בממשלה לאשר מספר מינויים בכירים בארץ ובחו"ל. בניהם מינויו של דני דיין ליו"ר יד ושם. מינוי שאושר בפתח ישיבת הממשלה. הממשלה תאשר את מינויו של אסף זמיר לקונסול ישראל בניו יורק וכן את מינויו של  תומר מוסקוביץ', למנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה.