התפשטות הקורונה זינוק מדאיג: 6,275 מאומתים חדשים, 394 חולים קשה

שיא חדש נשבר בגל הרביעי, מספר המאומתים שאובחנו אתמול הוא הגבוה ביותר מאז פברואר, עלייה במספר החולים קשה, שני בני אדם נפטרו מהנגיף הקטלני. במשרד הבריאות מבקשים הגבלות נוספות

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 10/08/21 07:25 ב באלול התשפא

זינוק מדאיג: 6,275 מאומתים חדשים, 394 חולים קשה
מחלקת קורונה בשערי צדק, ארכיון, צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

נתוני התחלואה שמשרד הבריאות מפרסם הבוקר (ג') מדאיגים במיוחד. התפרצות זן הדלתא נמצאת בעיצומה ובזמן שבקבינט דנים על הגבלות חדשות, מספר החולים החדשים חצה אתמול את רף ה-5,000 מאומתים ועומד על 6,275, אחוז הבדיקות החיוביות מטפס גם הוא וכבר עומד על למעלה מארבע אחוז.

הנגיף הקטלני נותן את אותותיו בבתי החולים, משרד הבריאות מדווח על עלייה במספר החולים קשה ומספרם עומד כעת על כ-373, 61 מתוכם מונשמים, שני בני אדם נפטרו אתמול מנגיף הקורונה. במשרד הבריאות מתעודדים מנתון אחד, למעלה מ-600,000 בני אדם התחסנו במנה השלישית.

במשרד הבריאות מבקשים להורות על הגבלות חדשות ונוקשות יותר על מנת להאט את קצב התפשטות הנגיף. בין ההגבלות שנשקלות: עד 50 איש בפנים ו-100 בחוץ במקומות שבהם אין תו ירוק או סגול על מנת להגביל התקהלויות. הגבלת משתתפים באירועים גדולים, החלת תו ירוק על בני 12 כבר בשבוע הבא על מנת לעודד התחסנות והפעלת תו סגול מהודק בקניונים.

אתמול מסר פרופסור נחמן אש הצהרה לתקשורת והתייחס לשנת הלימודים בצל העלייה בתחלואה. "ילדים מחויבים בשבעה ימי בידוד לאחר מגע עם מאומת בדיוק כמו כל שאר האוכלוסייה הלא מחוסנת", אמר אש והוסיף: "אנחנו מתכננים לצאת לפיילוט במערכת החינוך כדי לבחון את האלטרנטיבה של ביצוע בדיקות יומיות כחלופה לבידוד. חשוב מאוד להפחית את מספר הימים הילדים מאבדים בבתי הספר בגלל בידוד". מנכ"ל משרד הבריאות מבהיר כי אין הכוונה שילדים מדבקים פחות, אלא הבדיקות היומיות עשויות להיות שוות ערך כחלופה לבידוד. 

באשר לדחיית פתיחת שנת הלימודים לחודש אוקטובר, אש מסביר כי מדובר בדילמה. "מצד אחד יש לנו מחויבות ורוצים לפתוח בזמן, ומצד שני זאת הזדמנות מבחינתנו לבחון תהליכים שאנחו רוצים לקיים במערכת החינוך. גם את הבדיקות לפני פתיחת השנה, גם את הפיילוט של הבדיקות כחלופה לבידוד וגם את ההתנהלות כולה. אני חושב שאם בוחנים את היתרונות והחסרונות, בשלב זה אין מניעה לפתוח את מע' החינוך בזמן. צריך לשקול זאת בהמשך, ככל שהזמן יחלוף ונראה את רמת התחלואה לקראת שנת הלימודים". 


(במשרד הבריאות דוחפים את ציבור היעד להתחסן בחיסון השלישי).