נלחמים בקורונה במאמץ להימנע מסגר: הגבלות התקהלות ובלשים שיאכפו עטיית מסכות

ועדת חוקה אישרה היום את הגבלות היציאה מישראל וקבינט הקורונה צפוי לאשר את הגבלות ההתקהלות עד 50 איש בשטח סגור | המשטרה תגביר את האכיפה על עטיית המסכות בתקופה הקרובה

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 09/08/21 22:22 א באלול התשפא

במאמץ להימנע מסגר: הגבלות התקהלות ובלשים שיאכפו עטיית מסכות
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הרשויות בישראל ממשיכות במאמצים למניעת סגר כולל בחגי תשרי לצורך צמצום תחלואת הקורונה. ועדת החוקה בראשות חבר הכנסת גלעד קריב אישרה היום (ב') את תקנות הגבלת היציאה מישראל, והדיונים באשר להרחבת התו הירוק צפויים להימשך, כמו גם ההחלטות בעניין הטלת הסנקציות על הפרת הוראות התו בבתי התפילה.

לפי תקנות התו הירוק המורחב שנכנסו אתמול לתוקף, יחול התו הירוק בכל כמות משתתפים, באולמות וגני אירועים, כנסים, אירועי תרבות וספורט, בישיבה בבתי אוכל, במכוני כושר וסטודיו, בתי מלון, בתי קולנוע. כמו כן, יחול התו בבתי תפילה בהם מעל 50 מתפללים. במתחמים בהם פועל תו ירוק, תתאפשר כניסה עבור מחוסנים ומחלימים או באמצעות בדיקת קורונה שלילית.

עוד לפי התקנות: החל מאתמול, אדם שלא התחסן יורשה להיכנס למתחמים בתו ירוק רק באמצעות הצגת בדיקה מהירה שבוצעה 24 שעות לפני מועד הכניסה. בדיקות מהירות לא יבוצעו בקופות החולים אלא במתחמי בידוק ייעודיים, ומימון הבדיקה יהיה על חשבון הנבדק (לכשייכנס לתוקפו התו הירוק על בני 12-1, יהיו הבדיקות המהירות עבורם ללא תשלום).  

בתוך כך, קבינט הקורונה צפוי להתכנס בימים הקרובים ולאשר את הרחבת התו הירוק, לאחר שכבר נכנס לתוקפו אתמול. במשרד הבריאות יבקשו להרחיב את הגבלת ההתקהלות עד ל-50 איש בשטח סגור ו-100 איש בשטח פתוח, זאת במקומות בהם אין תו ירוק או סגול. כמו כן, נשקלת האפשרות כי התו הסגול, אשר נועד לאפשר את התנהלותם של עסקים וחנויות בהתאם להנחיות הקורונה, יעודכן ויחול ביחס של אדם אחד על כל שבעה מטרים במקומות הומי אדם כמו קניונים. באשר לילדים קטנים, גם התו הירוק צפוי לחול עליהם, כבר מתחת לגיל 1, מיום שישי ה-20.08.21, אז יחול התו הירוק על כל גיל. 

באשר לאכיפת התקנות, משטרת ישראל הודיעה כי החל ממחר (ג') תפעיל שוטרים סמויים בלבוש אזרחי אשר יכנסו לאולמות האירועים וההצגות כדי לאכוף אי עטיית מסכות. כמו כן, מספר השוטרים הצפויים לקחת חלק באכיפת הגבלות הקורונה צפויים להגיע ל-1,800. עוד נקבע כי יוקמו מחדש מפקדות הקורונה בכל מחוז ומחוז בראשות סגני מפקדי המחוזות, שוטרי מנהלה ומטה יוקצו לטובת המשימה. 

מוקדם יותר היום אמר מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור נחמן אש כי "כדי להצליח במלחמתנו במגיפה נדרשת ההתגייסות שלכם. ניתן לקבוע תורים לחיסון בפריסה ארצית רחבה וצריך לממש את המחויבות הזאת. זהו האמצעי היעיל ביותר שלנו כדי לעצור את העלייה בתחלואה וחייבים לנצל זאת. ההיענות לקבלת המנה השלישית לבני 60 ומעלה גבוהה ואנו שמחים על כך".