בלעדי חשיפת כיפה: במשרד הבריאות כבר קבעו תאריך לסגר

במשרד הבריאות מתחילים להתכונן לסגר שיתחיל עוד לפני פתיחת שנת הלימודים, למרות דבריהם של ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר אלרעי פרייס והשר הורוביץ: "סגר הוא מוצא אחרון" | מאז תחילת הגל הרביעי מתו מהנגיף כ-100 ישראלים

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/08/21 13:35 א באלול התשפא

חשיפת כיפה: במשרד הבריאות כבר קבעו תאריך לסגר
סגר נוסף בפתח , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

על אף דבריהם הנחרצים אותם אומרים שר הבריאות ניצן הורוביץ וראש שירות בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, במשרד הבריאות מתכוננים לסגר הרביעי וכבר קבעו לו תאריך.  לחדשות כיפה נודע כי הסגר יתחיל ב-29.8. טרם ברור מה יעלה בדבר פתיחת שנת הלימודים מספר ימים לאחר מכן. 

ד"ר שרון אלרעי פרייס, לקחה היום חלק בדיון שערכה ועדת החוקה על מספר נושאים, ובין היתר אמרה: "העמדה של משרד הבריאות היא שסגר אינו גזרת גורל. מה שמנצח מגפות זה חיסונים, ולא סגר. סגר זה אמצעי טקטי. אנחנו מנסים לא להגיע לשם. כדי לא להגיע לשם, צריך להאט את המגפה באמצעות הפעלה של כל הכלים שיש - תו ירוק, תו סגול ומגבלת התקהלות. הכול כדי להאט את המגיפה". 

אתמול אמר ניצן הורוביץ דברים דומים: "סגר אינו גזירת גורל. סגר הוא צעד מאוד קשה עם השלכות מאוד פוגעניות על הכלכלה, על הפרנסה, על החברה וגם על הבריאות. לכן אני לא מקבל את הטענות שצריך לקבל החלטה על סגר כבר עכשיו ולשתק את המדינה מראש". בעקבות כך קבע השר: "סגר הוא מוצא אחרון. כל עוד יש סיכוי להימנע ממנו, נעשה כל מה שאפשר כדי להימנע ממנו".

בתשובות לשאלות העיתונאים התייחס הורוביץ לנכונות לפתוח את שנת הלימודים בזמן למרות מצב התחלואה: "בשלב הזה הכוונה שלנו לפתוח את שנת הלימודים בזמן, אני רואה בזה חשיבות ולא חושב שצריך לשנות את זה, הילדים עברו שנה מאוד קשה, צריך לתת את התחושה שהדברים מתנהלים בצורה תקינה ושנת הלימודים חוזרת. אם לא תהיה ברירה כמוצא אחרון ניאלץ לעשות שינוי אבל עכשיו הכוונה שלנו לפתוח את שנת הלימודים בזמן". 

אתמול בערב אישר ראש הממשלה נפתלי בנט את המתווה לפתיחת שנת הלימודים בחודש ספטמבר שהציגה בפניו שרת החינוך יפעת שאשא ביטון. 48 שעות לפני פתיחת שנת הלימודים יבוצעו בדיקות קורונה לכל 1.9 מיליון תלמידים בישראל. בנוסף, בערים הכתומות והאדומות יפעילו את התוכנית מגן חינוך, על פיה יערכו בדיקות לכל התלמידים וצוותי ההוראה אחת לשבוע במטרה לצמצם את ההדבקות. בנט אמר לפני מספר ימים על פתיחת שנת הלימודים: "קיימת אי ודאות".

שאשא ביטון אמרה עם אישור התכנית: "לחזרה של התלמידים לשגרת לימודים בבתי הספר ובגנים השפעה מכרעת על החוסן הנפשי האישי והחברתי שלהם ועל עיצוב אישיותם ולכן אין ספק שמקומם בתוך מוסדות החינוך", עוד היא הוסיפה: "בשנה וחצי האחרונות שילמו הילדים מחיר יקר בשל הניתוק החברתי והבדידות וכן בשל אובדן ימי לימודים רבים. מוטלת עלינו חובה מוסרית וחינוכית, ליצור בעבורם וודאות ויציבות למען חוסנם האישי והנפשי וכך גם עבור הצוותים החינוכיים".