מצעד הדגלים יערך כמתוכנן | הרמטכ"ל: "המצב בזירה הפלשתינית נפיץ"

לאחר שהשר עמר בר-לב אישר את קיום מצעד הדגלים מחר בירושלים, התייחס רא"ל כוכבי למתיחות שקיימת מאז מבצע שומר החומות. "ככל שזה נוגע לצה״ל מה שהיה הוא לא מה שיהיה" | צה"ל תגבר את מערך כיפת ברזל בדרום הארץ

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 14/06/21 22:54 ד בתמוז התשפא

מצעד הדגלים יערך כמתוכנן | הרמטכ"ל: "המצב בזירה הפלשתינית נפיץ"
רא"ל אביב כוכבי, צילום: Sraya Diamant/Flash90

לאחר שנדחה והשתנה מסלולו, מצעד הדגלים הדחוי צפוי להתקיים מחר (ג') במתכונת שהוסכמה על ידי משטרת ישראל והמארגנים. הרמטכ"ל, רא"ל אביבי כוכבי, התייחס הערב לאיומי חמאס שהגיעו בעקבות הכוונה לקיים את המצעד. בעקבות האיומים, צה"ל תגבר את מערך כיפת ברזל בדרום הארץ.

כוכבי פתח ודיבר על מבצע שומר החומות שהסתיים לפני מספר שבועות. "המבצע הסתיים ומפגש הלמידה הוא הזדמנות טובה למנות את ההישגים מחדש, אך לצד זאת להיות ביקורתיים ומפוכחים באשר לחלקים שעשינו פחות טוב". בהמשך התייחס למתיחות הביטחונית ולאיומי חמאס: "המצב בזירה הפלשתינית נפיץ ואנחנו נערכים לאפשרות של חידוש הלחימה. ככל שזה נוגע לצה״ל מה שהיה הוא לא מה שיהיה.

מוקדם יותר, אישר השר לביטחון הפנים הנכנס, עמר בר-לב, את קיום המצעד, לאחר סיום הערכת המצב בהשתתפות מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי, צה"ל, שב"כ והמל"ל. "התרשמתי כי המשטרה ערוכה היטב וכי נעשה מאמץ גדול לשמירה על מרקם החיים העדין וביטחון הציבור", אמר השר בר-לב.

במהלך ישיבת סיעת מפלגת העבודה, שהתקיימה היום, נשאל בר-לב מה יקרה אם תהיה תגובה של חמאס בשל קיום המצעד, והשיב בצורה ברורה: "ירושלים בירת ישראל הנצחית. בדמוקרטיה מותר להפגין ולעשות מצעד כזה או אחר כל עוד זה על פי החוק. במקרה שלנו על פי הכללים שקובעת המשטרה וכך נפעל". 

הרב חיים דרוקמן, זקן רבני הציונות הדתית קרא הערב להגיע ולהשתתף במצעד. "כמה שמחנו שירושלים חזרה לידינו, ריקוד הדגלים מבטא את השמחה הגדולה של שיבת ירושלים לידי עם ישראל. ירושלים כולה היא ירושלים אחת. שעם ישראל הוא השולט בה, כך שיש ערך מיוחד לריקוד הדגלים, וכל מי שרק יכול מן הראוי שישתתף בו כי הוא מבטא את השמחה האמיתית ושלטוננו בירושלים".

יו"ר עוצמה יהודית וח"כ מטעם הציונות הדתית, איתמר בן גביר, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "הגיע הזמן שישראל תאיים על החמאס ולא שהחמאס יאיים על ישראל. החוצפה של מחבלי החמאס לאיים פעם אחר פעם, על ריבונות ישראל בירושלים, היא תולדה של מפכ"ל כושל שנכנע לטרור".

סיעת הרשימה המשותפת פנתה היום לראש הממשלה נפתלי בנט ולשר לביטחון הפנים ודרשה את ביטולו המידי של המצעד. "בחודש שעבר היינו כולנו עדים לעלייה במתיחות בירושלים שהובילה לשפיכת דמים נוראה ולתבערה אזורית מסוכנת. כעת, ישנו ניסיון להצית את התבערה הזו בשנית. אנו מזהירים ומתריעים מראש כי אירוע זה עלול בסבירות גבוהה ביותר להבעיר את השטח מחדש ולהוביל לאלימות ולהסלמה מסוכנות".

מוקדם יותר היום פרסמו מארגני המצעד את הפרסום החדש, עליו מופיע כי המצעד מתקיים באישור המשטרה. המארגנים מצפים ל-5,000 בני אדם. כ-2,000 שוטרים ילוו את הצועדים לכל אורכו של המסלול ובשער שכם יעובה הכוח המשטרתי בכוחות נוספים כדי למנוע חיכוך והתפרעויות.