הרמטכ"ל: "משימה אחת לא הושלמה, והיא השבת הבנים הביתה"

איגרת שהרמטכ"ל אביב כוכבי הפיץ לחיילים לרגל סיום "שומר החומות": "עלינו לתחקר את עצמנו, ללמוד ולהשתפר, על מנת להבטיח את מוכנותנו גם לעימות הבא" | על התקיפות: "האויב הופתע פעם אחר פעם"

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 24/05/21 08:03 יג בסיון התשפא

הרמטכ"ל: "משימה אחת לא הושלמה, והיא השבת הבנים הביתה"
הרמטכ"ל , צילום: דובר צה"ל

רב-אלוף אביב כוכבי הוציא היום (ב') פקודת יום של הרמטכ"ל לסיום מבצע "שומר החומות", בדבריו התייחס למשימה העיקרית שהצבא לא עמד בה במהלך המבצע, "לצד כל המשימות שבהן צה״ל עמד בהצלחה, משימה אחת לא הושלמה, והיא השבת הבנים הביתה - זו אחריותו של צה״ל ולא ננוח עד שנמלא גם את המשימה הזו."

צילום: באדיבות המשפחות

הרמטכ"ל נגע בהכנות למערכה הבאה: "עיניים רבות בכל רחבי המזרח התיכון עקבו אחר היכולת המבצעית והמודיעינית המרשימה של צה״ל, וההכרה בעוצמתו של צה״ל ובנחישותו התעצמה.", כוכבי הוסיף "יחד עם זאת, עלינו לתחקר את עצמנו, ללמוד ולהשתפר, להשתנות ולהמשיך להתאים שיטות לחימה ודפוסי פעולה על מנת להבטיח את מוכנותנו וכשירותנו גם לעימות הבא."

כוכבי הסביר את הסיבות להצלחת המטרות ב"שומר החומות": "נערכנו למבצע ביסודיות, הוצאנו אותו לפועל בשיטתיות והתוצאות מדברות בעד עצמן - פעלנו על פי תוכנית אופרטיבית סדורה שהוכנה מראש ומימשנו את תפיסת ההפעלה לניצחון ואת היכולות שפיתחנו ביתר שאת במסגרת תר״ש ׳תנופה׳."

"הגברנו את המודיעין לקצה, הגדלנו את היקף המטרות, חיזקנו את החיבור והקישוריות בין גופים ויחידות, וכל זה העצים את יכולות הדיוק והקטלניות של צה״ל. פעלנו בעוצמה אבל שמרנו על ערכינו, עשינו מאמץ רב למנוע פגיעה בבלתי מעורבים ולחמנו בצורה מקצועית ומוסרית." כתב כוכבי.

תוצאות מבצע "שומר החומות"

תוצאות מבצע "שומר החומות"צילום: Atia Mohammed/Flash90


"מבצע ״שומר החומות״ הסתיים לאחר עשרה ימי לחימה בהישגים צבאיים מובהקים לצה״ל ולמדינת ישראל. חמאס עשה טעות קשה כשהחליט לפתוח בירי רקטי לעבר מדינת ישראל ואזרחיה, ושילם על כך מחיר כבד." כתב כוכבי.

גם נכתב על הפגיעה הקשה בחמאס: "לאורך ימי המבצע האויב הופתע פעם אחר פעם בסדרה של מהלומות רב-ממדיות שהוציאו אותו משיווי המשקל ושללו ממנו יכולות ונכסים משמעותיים. חמאס פגש תקיפה בעוצמה רבה והגנה חזקה ויעילה - תקיפה שהתבטאה בכמות, איכות, קצב ושיטות התקיפה, והגנה שנתנה מענה לאיום על העורף ובמקביל סיכלה ניסיונות למימוש פיגועים בשטחנו."


להורדת הקובץ