מזכיר המדינה האמריקאי הגיע לביקור ראשון בישראל ובמזה"ת

אנתוני בלינקן, נחת לביקור בזק בישראל. שר החוץ אשכנזי ושגריר ישראל באו"ם ובארה"ב, ארדן, קיבלו את פניו בנמל התעופה בן גוריון. "המטרה העיקרית של הביקור היא להבין איך מוודאים שהכסף לרצועה לא מגיע לחמאס"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 25/05/21 12:11 יד בסיון התשפא

מזכיר המדינה האמריקאי הגיע לביקור ראשון בישראל ובמזה"ת
בלינקן נחת בנתב"ג, צילום: Matty Stern / U.S. Embassy Jerusalem

מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, נחת הבוקר (ג') בנמל התעופה בן גוריון לביקור בזק בישראל. את פניו קיבלו שר החוץ גבי אשכנזי ושגריר ישראל באו"ם ובארה"ב, גלעד ארדן. במהלך היום נפגש בלינקן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ובשעה 16:00 יעשה את דרכו לרמאללה לפגישה אצל אבו מאזן.

שר החוץ אמר לאחר נחיתתו של מזכיר המדינה: "זהו כבוד גדול לארח אותך כאן בביקורך הרשמי הראשון. כל ביקור של מזכיר מדינה אמריקאי כאן בישראל הוא אירוע מיוחד, בעיקר כאשר זהו ביקורך הראשון. מודה לך על עמידתה האיתנה של ארה"ב לצד ישראל ולצד זכותה להגן על עצמה ועל אזרחיה. מצפה לפגישתנו בהמשך היום".

נתניהו ובלינקן

נתניהו ובלינקןצילום: חיים צח/ לע"מ

לקראת הפגישה הצפויה שלו עם מזכיר המדינה האמריקאי, אמר השגריר ארדן בראיון לגל"צ: "המטרה העיקרית של הביקור היא להבין, עם המצרים, איך מוודאים שמנגנון העברת הכסף לרצועה לא מגיע להתעצמות של חמאס והקמת תשתיות טרור שוב ושוב. אנחנו והאמריקנים רואים עין בעין".

על היחסים עם הרשות הפלשתינית, אמר ארדן: "הבעיה היא לא בנו. ממשלת ישראל מציעה פעם אחר פעם מיזמים אזרחיים ואבו מאזן התעקש על החרמה. מקווה שנחשוף זאת בפני מזכיר המדינה בלינקן".

נזכיר, כי בשיחה שערכו בלינקן ואשכנזי בסוף חודש פברואר אמר האמריקאי: "ארצות הברית מאמינה כי פתרון שתי המדינות הוא הדרך הטובה ביותר להבטיח את עתידה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית שחיה בשלום לצד מדינה פלשתינית דמוקרטית".

באותו חודש, בראיון ל-CNN, הסתייג בלינקן מהריבונות הישראלית ברמת הגולן, בה הכיר הנשיא הקודם דונלד טראמפ. "מעשית, השליטה ברמת הגולן עדיין חשובה לביטחונה של ישראל. שאלות הנוגעות למעמד החוקי הן עניין אחר. אם המצב בסוריה ישתנה בעתיד, זה יהיה משהו שאנו נבחן, אבל אנחנו מאוד רחוקים מזה", אמר המזכיר האמריקאי".