שר החוץ אשכנזי למקבילו האמריקאי: "זכותה של ישראל להגן על עצמה"

בעקבות דברי משרד החוץ האמריקאי שטען כי, "גם לעם הפלסטיני יש את הזכות לביטחון והגנה", שר החוץ הישראלי שוחח עם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן והבהיר: "אנו מצפים מכל הקהילה הבינ"ל לגנות את פעילות הטרור של החמאס ולא לתת פרס לטרור"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 11/05/21 22:37 כט באייר התשפא

שר החוץ אשכנזי למקבילו האמריקאי: "זכותה של ישראל להגן על עצמה"
שר החוץ, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

ישראל במלחמה, ויחד עם ההתמודדות הצבאית מול החמאס והטיפול בעורף, נאלצת ישראל לנהל מערכה נוספת במדיניות החוץ שלה, כשהפעם, לאחר מספר שנים בהן קיבלה גיבוי מלא מארצות הברית, הממשל האמריקאי החדש משנה גישה.   

דובר משרד החוץ האמריקאי, נד פרייס אמר הערב (ג') כי הבית הלבן: "קוראים לריסון ולרוגע. לישראל יש את הזכות להגן על עצמה ולהגיב להתקפות הרקטות. גם לעם הפלסטיני יש את הזכות לביטחון והגנה"

בעקבות הדברים, שר החוץ גבי אשכנזי שוחח עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן ואמר לאחר השיחה כי, "הדגשתי בפניו שישראל שומרת על זכותה להגן על ריבונותה ולא תאפשר ניסיון לפגוע באזרחיה. החמאס בחר בדרך הטרור וירה ביממה האחרונה למעלה מ-600 רקטות, לכיוון אוכלוסייה אזרחית בירושלים בירת ישראל, למרכז הארץ וליישובי הדרום, פגע בעשרות חפים מפשע והרג שלושה אזרחים".

"הודיתי לו על הגיבוי והתמיכה האמריקאית על זכותה של ישראל להגן על עצמה והדגשתי שישראל תמשיך לפעול ביד קשה נגד ארגון הטרור החמאס", אמר שר החוץ והוסיף כי, "אנו מצפים מכל הקהילה הבינ"ל לגנות את פעילות הטרור של החמאס והירי מעזה ולא לתת פרס לטרור. זהו אינטרס משותף לכולנו". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן