מזכיר המדינה האמריקאי: "פתרון שתי המדינות הוא הדרך הטובה ביותר"

אנתוני בלינקן אמר בשיחה עם שר החוץ הישראלי כי ממשל ביידן מאמין כי פתרון שתי המדינות, הוא הדרך הטובה ביותר להבטיח את עתידה של ישראל. בתחילת החודש הסתייג בלינקן מהריבונות הישראלית ברמת הגולן

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/02/21 07:44 יא באדר התשפא

מזכיר המדינה האמריקאי: "פתרון שתי המדינות הוא הדרך הטובה ביותר"
אנתוני בלינקן, צילום: shutterstock

מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, שוחח אמש (ב') עם שר החוץ גבי אשכנזי, ואמר לו כי פתרון שתי המדינות הוא הדרך הטובה ביותר לשמור על מדינת ישראל. בנוסף דנו השניים היום בשיתוף הפעולה בין דתי המדינות, באתגרים האזוריים ובמאמציה של ישראל להילחם במגפת הקורונה. לאחר השיחה, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "ארצות הברית נותרת בלתי מעורערת במחויבותה לביטחון ישראל".

בשיחה בין השניים אמר בלינקן שארצות הברית מאמינה כי "פתרון שתי המדינות הוא הדרך הטובה ביותר להבטיח את עתידה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית שחיה בשלום לצד מדינה פלשתינית דמוקרטית".

זו היתה השיחה השלישית בין השניים מאז נכנס ממשל הנשיא ג'ו ביידן לבית הלבן. בשיחה הקודמת בין השניים, בחודש שעבר, נאמרו דברים כלליים דומים: "שר החוץ אשכנזי ומזכיר המדינה בלינקן הסכימו על המשך השותפות בין ארצות הברית וישראל, תוך שיתוף פעולה באתגרים הבאים".

נזכיר כי בתחילת החודש, בראיון ל-CNN, הסתייג בלינקן מהריבונות הישראלית ברמת הגולן, בה הכיר הנשיא הקודם דונלד טראמפ. "מעשית, השליטה ברמת הגולן עדיין חשובה לביטחונה של ישראל. שאלות הנוגעות למעמד החוקי הן עניין אחר. אם המצב בסוריה ישתנה בעתיד, זה יהיה משהו שאנו נבחן, אבל אנחנו מאוד רחוקים מזה", אמר המזכיר האמריקאי". 


(בלינקן בראיון ל-CNN)