עמית סגל בביקורת קשה נגד הממשלה: "אבדן דרך"

הפרשן הפוליטי הבכיר מיהר להתייחס להודעתו של ראש הממשלה נתניהו על פיטורי שר הביטחון גלנט, והעריך כי הממשלה לא תשרוד: "ככה נראה סחרור פוליטי. ממשלות של 4 שנים לא יוצאות מזה, בלשון המעטה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/03/23 22:36 ד בניסן התשפג

עמית סגל בביקורת קשה נגד הממשלה: "אבדן דרך"
עמית סגל | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לפטר הערב (א') את שר הביטחון יואב גלנט: "כולנו חייבים להתייצב בעוצמה נגד סרבנות", כתב נתניהו בחשבון הטוויטר שלו, והביא לסערה באופוזיציה. הפרשן הבכיר עמית סגל, הצטרף גם הוא למבקרי הממשלה. 

"אובדן דרך"

"צריך כישרון יוצא דופן כדי לנצח ניצחון סוחף בבחירות", כתב סגל, כדי "לבזבז הכל בחודשיים משא ומתן מוטרף, תוך שלושה חודשים לאחד את האופוזיציה, לאבד את שר הביטחון, להקים נגדך מחאות שהמדינה לא ידעה כמותם מעולם, לצאת לקרב נגד סמכות העליון לפסול חוק רגיל שנגמר בלגיטימציה של חצי עם לפסילת חוקי יסוד. אובדן דרך", סיכם ציוץ ביקורת קשה נגד הממשלה. 

עוד הוא כתב בנושא: "ככה נראה סחרור פוליטי. ממשלות של 4 שנים לא יוצאות מזה, בלשון המעטה. נקווה לטובת כולנו שרק סחרור פוליטי, אך לצערי זה נראה גרוע בהרבה".

ישיבת הממשלה היום, ההצבעה נדחתה

הממשלה תשרוד? | צילום: Marc Israel Sellem/POOL

"ברכות לשר הביטחון הנכנס אבי דיכטר"

המועמד להחליף את גלנט במשרד הביטחון הוא שר החקלאות אבי דיכטר, שהודיע היום: "ביטחון המדינה ואחדות העם נמצאים תמיד לנגד עיניי. מודע היטב לחששות שבציבור, אך למען הסר ספק, עמדתי עודנה בעינה, הרפורמה במערכת המשפט הכרחית, והיא תבוצע. הצבעתי בישיבת הסיעה בעד החוק ביחד עם חבריי וכך גם אצביע בכנסת. אני מתואם בנושא עם רה"מ בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין".

גם להודעתו של דיכטר התייחס סגל: "ובמילים אחרות: ברכות לשר הביטחון הנכנס אבי דיכטר". עוד הוא כתב על הודעת שר החקלאות: "אין שום אזכור לקריאתו בשבוע שעבר לעצור את החקיקה".