גנץ בביקורת על לפיד: "לא בטוח שלעמוד על גשר זה המודל המרכזי"

יו"ר המחנה הממלכתי פתח את ישיבת סיעתו והתייחס באופן שלילי לדרכו של ראש הממשלה היוצא לפיד. בדבריו התייחס להרג הנערה הערביה בג'נין: "חיילי צה"ל לא יורים במכוון לעבר בלתי מעורבים"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 12/12/22 15:53 יח בכסלו התשפג

גנץ בביקורת על לפיד: "לא בטוח שלעמוד על גשר זה המודל המרכזי"
גנץ נגד לפיד, צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90

שר הביטחון ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ התייחס בפתח ישיבת הסיעה היום (ב') במליאת הכנסת, למספר נושאים פוליטיים אך בחר להגיב תחילה למותה של בת ה-16 הערביה שנהרגה הלילה בג'נין, במהלך חילופי האש בין כוחות צה"ל למחבלים. 

"אני מביע צער על מותה, כמו על כל מוות של מי שלא היה מעורב בטרור, אם אכן כך היה", אמר גנץ, והוסיף כי "מדובר באירוע מעצר של חשודים בפיגועי ירי ובמעורבות בהתארגנויות טרור במטרה לרצוח ישראלים". לדבריו, "הנושא נמצא בתחקור ואני יכול להבטיח לכם דבר אחד – בניגוד למי שיושבים על הצירים עם נשק, אבנים ובקבוקי תבערה, ומחכים להזדמנות לרצוח נערות ונערים ישראלים, נשים, זקנים וטף – חיילי צה"ל לא יורים במכוון לעבר בלתי מעורבים. צה"ל ימשיך לפעול לסיכול טרור. למפקדים ולחיילים יש גיבוי מלא להמשיך ולמלא את משימתם במקצועיות ובנחישות".

"כל אחד יבחר את דרכו"

גנץ פנה בדבריו לראש הממשלה היוצא יאיר לפיד, וביקר את דרכי פעולתו נגד הממשלה הנכנסת: "זכות המחאה היא חשובה, מנהיגים צריכים להוביל מחאה. אני לא בטוח שלעמוד על גשר בפינה מסוימת זה המודל המרכזי, אבל כל אחד יבחר את דרכו".

על המחאות המתוכננות והקריאות הרבות של מחנה השמאל שהפסיד בבחירות, אמר: "אנחנו מכירים בהכרעה הדמוקרטית, ונכונים להיאבק על זכויותינו. נכונים לשמור על ביטחוננו. ככה אני מרגיש, ככה אנחנו במחנה הממלכתי מרגישים. אנחנו לא נרד מהארץ, אנחנו לא נפסיק להתגייס, לא נעשה מרד מסים, לא נקרא לאוטונומיה תל אביבית". 

גנץ פנה לנתניהו: "אני יודע שמצבך המשפטי הפך את תהליך הקמת הממשלה לאירוע של סחיטה. אני מבקש להגיד לך מכאן באופן הברור ביותר – אם תבקש למנוע פעולות הקשורות לפגיעה בדמוקרטיה והביטחון הלאומי שמובילים שותפיך, אנחנו נהיה שם מולם, תמיד נפעל לפי האינטרס הלאומי".