ניר אורבך מחשב מסלול מחדש: "קשה לי להמשיך, כל האופציות על השולחן"

הסערות הפוליטיות לא נגמרות ובצל המשבר סביב חוק יהודה ושומרון וההצבעה של רע"מ נגדו, חבר הכנסת מימינה בצומת דרכים | בתום ההצבעה על התקנות אמר: "הניסוי עם רע"מ נכשל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/06/22 07:24 ט בסיון התשפב

ניר אורבך מחשב מסלול מחדש: "קשה לי להמשיך, כל האופציות על השולחן"
ניר אורבך. נגמר הסיפור?, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

חוק יהודה ושומרון הצליח, שוב, לפצל את הקואליציה. מצד אחד הימין בראשות גדעון סער שמתראיין ומאיים, ומצד שני חברים במרצ ורע"מ שמתבצרים בעמדם. בצווך הזה ניצב חבר הכנסת ניר אורבך, שעוד לא החליט לאן מועדות פניו. אורבך טרם קיבל החלטה קונקרטית כיצד ינהג, אך בשיחות מסביר כי כל האופציות השולחן. כך מדווח "ישראל היום".

מה יעשה אורבך

בתום ההצבעה והמהומה שהתפתחה לאחר מכן, אמר אורבך לראש הממשלה נפתלי בנט: "הניסוי עם רע"מ נכשל". בשיחה הסביר אורבך למה לדעתו השותפות עם רע"מ לא צלחה מבחינה ערכית. עוד הוסיף ואמר: "במצב הזה קשה לי להמשיך, כל האופציות על השולחן".

נזכיר כי אחרי המפלות הכואבות של הקואליציה במהלך הלילה של יום שני, חוק אחד שיזם חבר הכנסת אורבך הצליח לעבור בקריאה ראשונה: הנצחת זכרו של הרב אברהם יצחק הכהן קוק. חמישה חברי כנסת תמכו בחוק ושניים התנגדו.

אמש (ג') שר המשפטים גדעון סער התייחס למציאות הפוליטית במספר ראיונות שהעניק לערוצי החדשות, ולחדשות 12 אמר, "אותן מפלגות שפרקו כל עול והפרו את המשמעת הקואליציונית, הן מבינות שהן מפרקות למעשה את הממשלה". בהמשך פירט את האפשרויות הקיימות, "או שהן תשלמנה את המלאכה או שנוכל לחזור למסלול".